بهگفته مجري ساخت اين خط، مشكلات مالي در پرداختهاي دولتي، برنامه زمانبندي احداث اين خط را با مشكل مواجه كرده است. خط 6به طول 31كيلومتر جنوب شرق تهران را به شمال غرب تهران متصل ميكند.اين خط در 31كيلومتر با 27ايستگاه ساخته خواهد شد.
در عين حال به دستور شهردار تهران، 4كيلومتر ديگر از دولتآباد تا حرم حضرت عبدالعظيم(ع) با 4ايستگاه نيز در طرح توسعه مترو پيشبيني شده كه درصورت تصويب در منابع قانوني، به اجرا گذاشته خواهد شد. بهگفته رضا محدث درصورت تصويب طرح توسعه، خط6 مترو به طول 35كيلومتر و با 31ايستگاه خدماتدهي خواهد كرد.
محدث تصريح كرد: اكنون خط 6مترو در بخش تونلسازي 25درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. ساخت خط6 مترو در 3فاز در دست اجراست. فاز نخست آن از دولتآباد آغاز و در ادامه آن ايستگاههاي كيانشهر، بعثت(17شهريور)، منصور، ميدان خراسان، قائم، اميركبير، ميدان شهدا، ميدان امام حسين(ع) و صياد شيرازي وجود دارند. در فاز مياني ايستگاههاي هفتمتير، كريمخان، ميدان وليعصر و پارك لاله قرار دارند كه عمليات احداث اين بخش نيز در دست اجراست. در فاز شمالي اين خط نيز ايستگاههاي كارگر، گيشا، شهرك آزمايش، مرزداران، يادگار امام(ره)، اشرفي اصفهاني، ستاري، آيتالله كاشاني، شهر زيبا، شهران، كن و سولقان وجود دارند.
- محدث با اشاره به اينكه يك دستگاه حفار
(تي بي ام)در حال حفاري در اين خط است، گفت: دستگاه شماره يك از دولتآباد حفاري را آغاز كرده و اكنون با 6كيلومتر پيشرفت حفاري در ميدان خراسان قرار دارد و قرار است تا پارك لاله به حفاري خود ادامه دهد.
محدث با اشاره به اينكه در فاز نخست (بخش جنوبي) خط6 مترو تاكنون 40درصد در ساخت تونل و 45درصد در بخش ايستگاه پيشرفت داشتهايم، گفت: هنوز در ديگر بخشها به پيشرفت قابلتوجهي نرسيدهايم. مدير پروژه خط 6مترويتهران با اشاره به اينكه در فاز جنوبي هنوز ريلگذاري صورت نگرفته است، گفت: پس از خروج تيبيام مسير براي ريلگذاري آماده است.