مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص اظهارات اخیر محسن هاشمی رفسنجانی مبنی بر عملکرد مدیریت شهری در متروی تهران، توضیحاتی را ارائه داد.

سيدجعفر تشكري‌هاشمي در ابتدا با تأكيد بر اينكه « اگر اظهارات ايشان، يك دهه خدمات خستگي ناپذير و زحمات طاقت فرساي خدمتگزاران مردم در مديريت شهري و 10سال تلاش شبانه‌روزي هزاران مهندس و ده‌ها هزار كارگر در اعماق زمين‌هاي تهران را زير سؤال نمي‌‌برد، از ارائه اين توضيحات صرف‌نظر مي‌كردم»، گفت:

به‌نظر مي‌‌رسد ادامه سكوت در مقابل اظهاراتي از اين دست، جفا بر انبوه تلاشگراني است كه هدفي جز سرافرازي كشور اسلامي‌‌مان و خواسته‌‌اي جز آرامش و رفاه مردم عزيزمان ندارند. ‌سيدجعفر تشكري هاشمي خطاب به محسن هاشمي اظهار كرد: در ابتدا به‌نظرم يك مقايسه‌‌ ساده بين عملكرد مترو طي 2 دوره 18ساله (66تا 84) و 10ساله (84تا 94) قبل و بعد از حضور آقاي قاليباف، جناب‌‌عالي را در يادآوري اطلاعات فراموش شده‌‌ عمدي و سهوي‌‌تان كمك نمايد و البته مطمئن هستم همشهريان قدرشناس تهران و به‌طور كلي هموطنان عزيزمان، به خوبي نسبت به اين موضوعات واقف بوده و خود، بهترين داوران و راويان آن هستند.

در طول 18سال قبل از حضور مديريت فعلي شهر تهران، شبكه متروي تهران مجموعاً 45كيلومتر خط روي زمين و 34كيلومتر زير زمين، 36ايستگاه و 287دستگاه واگن داشت و ميانگين جابه‌‌جايي روزانه آن از حدود 600هزار سفر فراتر نمي‌‌رفت. به‌عبارتي، عملكرد سالانه دوره قبل از مديريت فعلي شهرداري تهران، سالانه كمتر از 2 كيلومتر تونل‌‌سازي بود. اين در حالي است كه با افتتاح بخش شمالي خط 3 مترو در چند روز آينده، طول خطوط بهره‌‌برداري شده متروي تهران به 170كيلومتر و تعداد ايستگاه‌هاي راه‌‌اندازي شده مترو نيز به 96باب مي‌‌رسد، ضمن اينكه امروز تعداد واگن‌‌هاي مترو به 1200دستگاه رسيده و متوسط جابه‌‌جايي روزانه مترو، 2.5 ميليون مسافر است كه البته ركورد روزانه 3 ميليون مسافر نيز در مترو به ثبت رسيده است.

به بيان ديگر، در دوره مديريت آقاي قاليباف، به‌طور متوسط سالانه 9كيلومتر تونل، 6ايستگاه و 91دستگاه واگن به شبكه مترو و ناوگان ريلي تهران اضافه شده كه به‌معناي 4.5‌برابر شدن سرعت ساخت تونل، 3 برابر شدن سرعت احداث ايستگاه، 5.5‌برابر شدن ميزان تأمين واگن و 4 برابر شدن ميزان جابه‌‌جايي مسافر است. اين در حالي است كه عمليات ساخت بخش عظيمي از خطوط 6و 7مترو و همچنين خطوط متروي فرودگاه حضرت امام (ره)، فرودگاه مهرآباد و پرند در طول اين مدت انجام شده و ظرف سال‌جاري و سال آينده به سرانجام خواهد رسيد و شبكه درون شهري طراحي شده در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيك شهر تهران كه توسط دولت وقت نيز مصوب شده بود به اتمام رسيده و دسترسي به مترو، در اقصي نقاط شهر براي تمام شهروندان فراهم خواهد شد.

معاون شهردار گفت: جناب‌‌عالي خوب مي‌‌دانيد كه در دوره مديريت آقاي قاليباف، علاوه بر موارد فوق، كارخانه واگن‌‌سازي راه‌‌اندازي و ساخت واگن در داخل كشور آغاز شد، 4دستگاه حفار تونل مترو (TBM) با قدرت حفاري و ساخت مكانيزه تونل مترو به قطر 9متر در هر شبانه روز براي سرعت بخشيدن به حفر و احداث تونل‌‌هاي مترو به‌كار گرفته و خطوط توليد سگمنت به‌منظور ساخت تونل‌‌هاي مترو راه‌‌اندازي شد و در مجموع حدود 60درصد قطعات واگن‌‌ها و تأسيسات و تجهيزات برقي، الكترونيكي، مخابراتي، سيگنالينگ، سيستم‌هاي هواساز و... در مترو بومي‌سازي شد، ضمن اينكه توسعه مترو باعث ايجاد ده‌ها هزار شغل مستقيم و صدها هزار شغل غيرمستقيم در صنعت كشور گرديد.

مطمئن هستم كه جناب‌‌عالي به خوبي مي‌دانيد دامنه فعاليت در مترو بسيار فراتر از اين بوده و در اين مجال، فرصت شرح همه آنها و نيز طرح سختي‌هاي كار در مترو نيست، ضمن اينكه خدمتگزاران مردم با خداي خود معامله كرده و ايمان و باور دارند كه عزت و ذلت از سوي خداوند است كه مي‌‌فرمايد: «تعز من تشاء و تذل من تشاء».

به بيان معاون شهردار، همه مي‌‌دانند كه عملكرد آقاي قاليباف صرفاً به مترو خلاصه نمي‌شود. تبديل شهرداري تهران از سازماني اجرايي و خدماتي به نهادي اجتماعي و فرهنگي و نيز احداث تونل‌ها و پل‌هاي شهري، ساخت و توسعه شبكه بزرگراهي ازجمله بزرگراه‌هاي بسيار ازجمله آزادگان، امام علي، شهيد صياد شيرازي، شهيد خرازي، شهيد زين‌الدين، يادگار امام، شهيد كاظمي، شهيد دوران، شهيد ياسيني، شهيد باقري و شهيد شوشتري، بوستان بزرگ ولايت، بوستان بزرگ ياس، مجموعه برج ميلاد، درياچه بزرگ شهداي خليج‌فارس، باغ پرندگان،

باغ موزه دفاع‌مقدس، بوستان نهج‌البلاغه، بوستان آب و آتش، باغ موزه كتاب، باغ موزه قصر و پلانتاريوم، ساماندهي رود‌دره‌هاي تهران، راه‌‌اندازي سامانه اتوبوسراني تندرو (BRT)، ايجاد سراهاي محلات و تشكيل شوراياري‌ها و فراهم آوردن امكان مشاركت مستقيم مردم در تصميم‌‌گيري‌‌هاي محلي، ارائه خدمات آموزشي، فرهنگي، هنري و ورزشي به اقشار مختلف مردم، توجه ويژه به آمد و شد معلولان و جانبازان عزيز، ارائه خدمات حمايتي به طبقات ضعيف و متوسط جامعه، تهيه و تصويب طرح جامع و تفصيلي و نيز طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيك شهر تهران، شفاف‌‌سازي مالي، مبارزه با فساد اداري و كسب مقام اول در اين مبارزه و ده‌ها و صدها طرح و پروژه ديگر كه در ابعاد ملي و بين‌‌المللي مطرح هستند، نه‌تنها براي هموطنان ايراني و همشهريان تهراني باعث مباهات است، بلكه موجب افتخار و سربلندي كشور اسلامي‌‌مان نزد افكار عمومي جهان و محافل علمي و مجامع اجرايي معتبر دنيا شده است.

وي تصريح كرد: حال فرض كنيم جناب‌عالي آگاهانه يا از سر اشتباه، از عبارات سخيف شهر‌فروشي و قانون فروشي براي بيان ديدگاه‌هاي خودتان استفاده كنيد، آيا واقعاً نمي‌دانيد در دوران قبل از مديريت فعلي، شهر تهران فاقد طرح‌هاي جامع و تفصيلي بود و با همت شهردار تهران اين مهم محقق شد و در حال حاضر، تمامي ساخت و سازها در تهران بر مبناي آنكه فصل‌‌الخطاب تمامي دستگاه‌هاي دولتي است، انجام مي‌شود.

اما درخصوص پيشنهاد جناب‌‌عالي براي 2 سال آينده شهر تهران و مهم‌ترين اولويت شما يعني امكان رزرواسيون هتل و خدمات هتلينگ، پيشنهاد مطروحه براي درك دقيق واقعيت‌‌هاي ذهني، تدابير مديريتي و تشخيص اولويت‌‌هاي جناب‌‌عالي براي اداره و مديريت كلانشهر تهران و مقايسه آن با كلان‌‌نگري، دورانديشي و عملكرد شهردار محترم تهران در دهه اخير، شاخص بسيار خوب و قابل قضاوتي به‌منظور ارزيابي و مقايسه تفكر جهادي و تفكر مقابل آن است.

و اما نكته آخر؛ جناب‌‌عالي به خوبي نسبت به عملكرد خود در مترو واقف هستيد. آيا بهتر نيست به ادامه همين سكوت راجع به دوره مديريت شما بسنده كنيم و به جاي نفي ديگران در سالي كه با تدبير مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي)، به شايستگي سال «دولت و ملت؛ همدلي و همزباني» نامگذاري شده، به‌كار خود بپردازيد؟

جدول

 

کد خبر 306465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha