همشهری آنلاین: محمد باقر قالیباف در اختتامیه جشنواره تئاتر شهر با اشاره به اینکه تئاتر در دو سال آینده عمومی‌تر و مردمی تر خواهد شد، عنوان کرد باید شور و حرارت جوانان را در مسیر درستی هدایت کرد.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر شهر به مناسبت هفته دفاع مقدس یاد تمام شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و آرامش امروز را مدیون خون‌هایی دانست که فدای این خاک شدند.

وی سپس فاجعه منا را به ملت ایران تسلیت گفت و یادآور شد: روزهای جنگ خانواده‌ها می‌دانستند که برای عزیزان شان که به جبهه می رفتند هر اتفاقی ممکن است، رخ دهد اما برای کسانی که عزیزان خود را راهی سرزمین امن الهی کرده اند، وقوع این اتفاق دردناک است زیرا آمادگی ذهنی چنین اتفاقی را نداشتند.

شهردار تهران با بیان اینکه از وقتی به عنوان شهردار تهران انتخاب شدم می‌دانستم که تهران به خدمات عمده فرهنگی نیز نیاز دارد، افزود: البته حضور من در شهرداری به قدری ناگهانی بود که اجازه ارائه سریع برنامه کاری را نداشتم و بعد از ۴ ماه برنامه ام را به شورای شهر ارائه کردم. در برنامه خود انجام کارهای فرهنگی و هنری را به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شهرداری مد نظر قرار دادم.

قالیباف با اشاره به صرف انرژی و زمان برای بخش خدماتی در شهرداری تهران طی ۳ سال اول کار خود، اظهار کرد: در ۷ سال گذشته هیچ وقت هیچ کاری را بدون توجه به جنبه فرهنگی و اجتماعی آن انجام ندادم زیرا معتقدم هنر زبان بین المللی و قابل فهم برای تمام نسل ها و فرهنگ ها است.

وی تئاتر را به عنوان مادر هنرهای نمایشی دانست و تاکید کرد: تئاتر تاثیرگذارترین هنر در زندگی مردم است و به همین خاطر برای ما هم مهم است. در شهرداری تهران تلاش کردم که با کمک پیشکسوتان تئاتر و گروه های جوان تئاتری برای ارتقای تئاتر حرکت کنیم. همچنین معتقدم تئاتر ایران باید عمومی تر شود.

شهردار تهران در پایان صحبت هایش بیان کرد: شهرداری تهران با کمک سازمان فرهنگی هنری حتما برای عمومی تر شدن تئاتر تلاش هایی دارد و شما تا دو سال آینده ثمره این تلاش ها را خواهید دید. جامعه جوان ما حرارت و استعداد فراوانی دارد و ما باید این حرارت را در مسیر درست هدایت کنیم. اگر همه جامعه تئاتر با هم متحد باشند، می‌توان جامعه را به سمت تفکر و اندیشه سوق داد.