تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۶

همشهری آنلاین: راجر فدرر به چهارمین فینال پیاپی تنیس آزاد آمریکا راه یافت.

"راجر فدرر" تنیس باز سوییسی شنبه 17 شهریور با کسب پیروزی در سه ست پیاپی مقابل حریف روسی خود "نیکولای داویدنکو"، برای چهارمین سال پیاپی به فینال رقابتهای تنیس آزاد آمریکا در قسمت مردان راه یافت.

به‌گزارش ایرنا به‌ نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در دیگر دیدار نیمه نهایی که در زمین تنیس مجموعه ورزشی "بیلی جین کینگ" نیویورک برگزارشد، "نوواک دیوکوویچ" از صربستان برابر "دیوید فرر" از اسپانیا به برتری رسید تا اولین حضور در فینال یک رویداد مهم تنیس را تجربه کند.

فدرر در صورت پیروزی نام خود را به عنوان نخستین تنیس باز فاتح چهار دوره پیاپی رقابتهای تنیس آزاد آمریکا از سال ‪ ۱۹۲۵‬تاکنون، ثبت خواهدکرد.

وی اظهارداشت: همیشه برای رقابتهای جایزه بزرگ آماده‌ام و می‌دانم به چه شرایطی نیاز دارد بنابراین در هفته دوم مسابقات، بهترین بازی هایم را انجام می‌دهم.

دیوکوویچ تنها کسی است که در سه ماه گذشته فدرر را شکست داده‌است. این دو در اوایل ماه اوت در رقابتهای مونترآل به مصاف هم رفتند و تنیس باز سوییسی مغلوب حریف صربستانی شد.

دیوکوویچ در همان مسابقات "رافائل نادال" و "اندی رادیک" را نیز شکست داد تا اولین کسی باشد که در ‪ ۱۳‬سال گذشته، نفرات اول تا سوم جهان را در طول یک رقابت، مغلوب کرده است.

وی بعد از "پیت سمپراس" که سال ‪ ۱۹۹۰‬در سن ‪ ۱۹‬سالگی به قهرمانی در تنیس آزاد آمریکا دست یافت، اکنون در ‪ ۲۰‬سالگی جوانترین فینالیست این مسابقات است و البته اولین نماینده صربستان در فینال یک رویداد جایزه بزرگ تنیس.