همشهری آنلاین: رئیس مرکز بررسی‌های اسلامی با اشاره به ورود برخی آهنگ‌ها و موسیقی‌ها به مجالس عزاداری، گفت: متاسفانه آهنگ‌های موسیقی زشتی وارد مداحی کردند که از اساس غلط است و این آهنگ‌ها نه تنها اشک مخاطب و عزادار را درنمی‌آورد بلکه برعکس عمل می‌کند.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی با بيان اين مطلب، تصريح كرد: آهنگ‌های سنتی یک هزار ساله برای عزاداری داریم و استفاده از این ابزارهای سنتی هم بهتر و موثرتر خواهد بود.

خسروشاهي از مداحان و خطیبان خواست به نصایح و تذکرات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید عمل کنند و بدانند عقده‌گشایی سیاسی و توهین به شخصیت‌های نظام در مجالس عزاداری هرگز مطلوب و مورد تایید امام حسین (ع) نیست.

رئیس مرکز بررسی‌های اسلامی افزود: سوء استفاده از محافل و مجالس حسینی توسط هر کس اعم از خطیب، مداح و حتی عزادار غلط است و باید دنبال فلسفه و اهداف قیام حضرت سید الشهدا باشیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر مداحان و خطیبان حرف سیاسی و یا انگیزه جناحی دارند آن را وارد عزاداری و مجالس حسینی نکنند و باید در جاهای دیگر این مباحث خود را مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورا است و همین مجالس، ارزش‌ها و اعتقادات دینی باعث بقای نظام شده است، بنابراین نباید کاری کنیم که مجالس و محافل دینی کم‌محتوا و بی‌اثر شود.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در واتیکان بیان داشت: امید است مداحانی که عاشق امام حسین (ع) هستند به فرمایشات رهبران دینی توجه کنند و بدانند اینها شناخت و تجربه بیشتری دارند و نصایح و تذکرات آنها ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید کاری کنیم که عزاداری‌های ما مقبول خداوند متعال و اهل بیت (ع) باشد و دشمنان سوء استفاده نکنند.