همشهری آنلاین: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان این‌که قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شده و لازم‌الاجرا است، گفت: مردم متدین به صحنه بیایند تا این فریضه مظلوم با همکاری، همدلی و همزبانی فراگیر در کشور احیا شود. وظیفه مردم در عمل به امر به معروف و نهی از منکر تنها گفتن و رفتن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد زرگر

به گزارش رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد زرگر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که انسان‌های مؤمن باید رفتار ائمه اطهار (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند، صرف دعا برای عاقبت بخیری را کافی ندانست.

وی تبعیت از فرمان الهی، انجام وظیفه، ظلم‌ستیزی، نرفتن زیر بار ذلت، آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین وظایف ائمه اطهار (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: انسانی که می‌خواهد در زندگی دنیا و آخرت سعادتمند و زندگی و مرگش، زندگی و مرگ آل پیامبر باشد، باید افزون بر دعا در تلاش برآید آنچه آن بزرگواران انجام می‌دادند انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرگر با اشاره به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس و ابلاغ آن به دولت، افزود: در این قانون که جامع و کامل است، تمام مسائلی که باید درباره امر به معروف و نهی از منکر مطرح باشد، اعم از تعریف، حیطه، گستره، حمایت از آمر به معروف و نهی از منکر و حتی مجازات خاطیان آمده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چگونگی بررسی قانون امر به معروف و نهی از منکر را در دولت‌های گذشته یادآور شد و تصریح کرد: این قانون پس از 16 سال که بین چهار دولت در حال بررسی بود و نتیجه‌ای حاصل نشد، به پیشنهاد نمایندگان به مجلس ارائه شد و با یک فوریت به تصویب رسید و ابلاغ شد.

وی بر عمل به قانون امر به معروف و نهی از منکر و ضرورت نظارت مردمی بر این قانون تأکید کرد و افزود: ماهیت قانونی امر به معروف و نهی از منکر به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم آماده باشند و احیانا کسانی که نمی‌خواهند احکام نورانی اسلام در جامعه پیاده شود بدانند آمر به معروف و ناهی از منکر پشتوانه قوی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرگر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که وظیفه مردم در عمل به امر به معروف و نهی از منکر تنها گفتن و رفتن است، شرایط و موانع انجام این فریضه الهی را تبیین کرد و گفت: بر اساس این قانون هیچ‌کس حق ندارد مانع اجرای امر به معروف و نهی از منکر شود و در صورت ممانعت، باید مجازات شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با تصریح بر این مطلب که قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و لازم‌الاجرا است، ابراز امیدواری کرد که مردم متدین ایران اسلامی به صحنه بیایند تا این فریضه مظلوم با همکاری، همدلی و همزبانی فراگیر در کشور احیا شود.

کد خبر 310557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha