همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از اول انقلاب در دوران جنگ تحمیلی و اکنون آمریکا به روش‌های گوناگون به دنبال این است تا خط سرخ شهادت حسینی را از میان بردارد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز پیکرهای دو شهید گمنام 19 و 25 ساله دوران دفاع مقدس که به ترتیب در عملیات‌های خیبر و والفجر 8 به شهادت رسیده بودند با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس در دانشکده شهید مطهری بسیج تشییع و به خاک سپرده شدند.

در بخشی از مراسم تشییع این شهدا سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:مردم ما درس شهادت را از امام حسین (ع) آموختند و شهادت امام حسین(ع) و مکتب عاشورا به ما آموخت که نباید از دشمن با ساز و برگ فراوانش بترسیم چرا که شهادت همچون سلاحی می‌ماند که دشمن را خلع سلاح می‌کند و موجبات رسوایی آن‌ها را فراهم خواهد کرد. بنابراین یکی از عزت‌های ما این است که در مکتب‌مان موضوعی به نام شهادت داریم.

وی افزود: تروریست‌های آمریکایی در دزفول، عربستان و کشورهای دیگر به حسینیه‌های ما حمله می‌کنند و می‌خواهند راه امام حسین (ع) را از میان ببرند اما راه حسین (ع) ابدی است و همواره دشمن را به ذلت خواهد رساند. در حقیقت آمریکا از اول انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن با ترور شخصیت‌های مختلف کشور در صدد این بود تا مردم را از راه حسینی و شهادت‌طلبی باز دارد اما این‌ها قربانیانی هستند که ملت ایران تقدیم کرده است تا دشمن را رسوا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این مطلب که باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم، توضیح داد: همچنان شهدای ما از میدان‌هایی همچون عراق و شام به میهن بازمی‌گردند. این مسیری است که باید طی کنیم تا قرن‌ها غفلت و خواب‌زدگی نسل‌های مختلف‌مان جبران شود. خون تمامی این شهدا به گردن آمریکاست.

سردار نقدی در پایان یادآور شد: آمریکا کشوری است که معتقد است ایران چند صد نفر را در لبنان کشته است و به همین دلیل می‌خواهد 46 میلیارد دلار از ما غرامت بگیرد و به همین دلیل پول‌های ما را تصمیم دارند از بانک‌ها به غارت ببرند. این در حالی است که هیچ سندی مبنی بر این موضوع وجود ندارد که ایران بخواهد در کشوری دیگر دست به چنین اقدامی بزند. اما ما سند داریم که آمریکا 230 هزار تن از ایرانیان را به روش‌های مختلف به شهادت رسانده است.

به گزارش ایسنا در بخش دیگر این مراسم سردار جمشیدی رئیس دانشکده شهید مطهری بسیج در سخنانی بیان کرد: امروز برای ما و دانشجویان روز به یاد ماندنی است و این قطعه از دانشگاه به بهشت تبدیل خواهد شد.

وی افزود: حضور شهدا در جمع ما پیامی دارد که باید همواره به آن گوش بدهیم. تبعیت از امام زمان (عج) و نایب بر حق‌اش از جمله پیامی است که شهدا به ما می‌دهند. همچنین آن‌ها به ما می‌آموزند که تا ظلم و ظالمی در عالم است نباید دست از مبارزه بکشیم. استقامت و جهاد لازمه این کار است. ما باید در راه تحقق آرمان‌های کلیدی و غروب سلطه ظالمانه غرب از پای ننشینیم.

سردار جمشیدی با اشاره به اینکه دشمن در صدد ایجاد تردید است، بیان کرد:از دیگر پیام حضور این شهدا پرهیز از تردید در صحنه نبرد خواهد بود. همان‌هایی که زمانی در مخیله مختار و مختارها تردید ایجاد کرده‌اند امروز می‌خواهند این ادراک را در ما بوجود بیاورند و جنگی بزرگ‌تر از جنگ‌های گذشته را در ما ایجاد کنند.