به گزارش بخش رسانه ایسنا، در ابتدای این جلسه سیدغلامرضا کاظمی دینان، رییس شورای سیاستگذاری هفته روابطعمومی ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین و ارایه گزارشی از روند برگزاری هفته روابطعمومی در سال ۹۴ گفت: دبیرخانه هفته روابطعمومی در تلاش است تا هر ساله ضمن پرداختن به موضوعات روز نسبت به ارایه پیامهای بهتر برای جامعه روابطعمومی اقدام نماید و انتظار فعالان این حوزه در یادگیری مسائل جدیدتر را فراهم نماید.
در ادامه امیرعباس تقیپور، عضو شورای سیاستگذاری هفته روابطعمومی ضمن مروری بر ۱۰ دوره گذشته همایش روابطعمومی الکترونیک و چهار دوره همایش روابطعمومی و صنعت، تولید محتوای تولید شده در طول این سالیان را ارزشمند دانست و از همراهی اساتید در طول این مدت قدردانی کرد.
همچنین دکتر یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه رازی، خواستار ارایه آزادی عمل به مدیران روابطعمومی در سازمانها و شرکتها از سوی مدیران شد و گفت: مدیران روابطعمومی نیز باید ضمن انعکاس دقیق اخبار سازمان در میان مخاطبان و با ارایه راهکارهای جامع و بروز به مدیران یاری رسانند.
در ادامه این نشست دکتر محمد سلطانیفر، رییس کمیته علمی همایش روابطعمومی الکترونیک تقویت ارتباط میان حوزههای روابطعمومی و ارتباطات را از مهمترین اهداف این کمیته در سالیان گذشت برشمرد و ادامه داد: امروزه فضای شبکههای اجتماعی و تکنولوژیهای کاربردی در هم تنیده شده و هیچکس نمیتواند منکر تاثیرگذاری آنها بر یکدیگر باشد. وی در ادامه عدم تولید محتوا را از مشکلات اساسی در این حوزه دانست و گفت: امروزه تحلیل محتوا و مایملک دیجیتال از مهمترین مباحث روز در نیا میباشند و کسی در این حوزه موفق و برنده است که تولید محتوای بیشتر، جدیدتر و نوآورانهتر داشته باشد.
دکتر حسام الدین بیان دیگر عضو شورای سیاستگذاری هفته روابطعمومی سال ۱۳۹۵ نیز عنصر اصلی در روابطعمومی را ارتباط فرد با خودش و بعد با مردم دانست.
در ادامه دکتر شهیندخت خوارزمی، استاد پیشگام روابطعمومی الکترونیک در سال ۸۸ با پرشمار شمردن دستاوردهای این ستاد در سالیان گذشته، حرکت به سمت مسئله محوری و تمرکز بر موضوعی برخاسته از مطالعه علمی و شناخت خلأهای موجود در سازمانها را از عوامل مؤثر در جهش پیدا کردن روابطعمومیها دانست.
در ادامه نشست نیز دکتر یونس شکرخواه با بیان این نکته که امروز مردم در خدمت توسعه هستند در حالی که باید توسعه در خدمت مردم باشد، گفت: روابطعمومی در ایران دچار نوعی پوستاندازی شده و میبایست با بازنگری در تعاریف جهانی روابطعمومی به تعریف جامعی درباره روابطعمومی ایرانی برسیم.
وی تولید و توزیع محتوا، فروش محتوا و فروش ترافیک در وب را از مواردی برشمرد که باید طرف توجه جامعه روابط عمومی باشد.
دکتر سعیدرضا عاملی، عضو حقیقی شورای عالی فضای کشور نیز که در این مراسم حضور داشت ضمن مثبت ارزیابی کردن پیشرفتهای حاصل شده در حوزه روابطعمومی، بر توجه و استفاده از تجربه علمی دنیا در حوزه یاد شده تأکید کرد و افزود: روابطعمویها باید بتوانند با دستیابی به اطلاعات و تبدیل آن به خدمات، شرایطی را فراهم کنند تا افراد بتوانند به سادگی به اهداف خود دست پیدا کنند. وی همچنین سلامت، آرامش و سادهسازی را به عنوان محورهای پیشنهادی یازدهمین همایش روابطعمومی الکترونیک که به عنوان یکی از برنامههای هفته روابطعمومی در سال ۹۵ برگزار خواهد شد، مطرح کرد.
دکتر علیرضا امیرپور، مدیرعامل شرکت اطلاعرسانی و خدمات بورس دیگر شرکت کننده این نشست بود که استفاده از شبکههای اجتماعی و نیز پتانسیل موجود در دیگر استانهای کشور را از ارکان موفقیت هفته روابطعمومی در سال آینده دانست.
همچنین دکتر منصور ساعی و مهندس آرش ظفری در این نشست ضمن ارایه نقطه نظرات خود در خصوص فعالیتهای این ستاد برگزاری، روابطعمومی در بحران، روابطعمومی در سلامت و روابطعمومی برای همه را به عنوان موضوعات پیشنهادی خود در سال ۹۵ مطرح کردند.
در پایان این نشست دکتر محمد سلطانیفر ضمن جمعبندی مباحث مطرح شده، از حاضران درخواست کرد تا نسبت به ارایه پیشنهادات خود در خصوص موضوعات و محورهای پیشنهادی چهارمین هفته روابطعمومی اقدام کنند.
این نشست با حضور دکتر سعیدرضا عاملی، دکتر یونس شکرخواه، دکتر محمد سطانیفر، دکتر شهیندخت خوارزمی، دکتر حسام الدین بیان، دکتر یونس مظلومی، امیرعباس تقیپور، علی شوقی بنام، دکتر علیرضا امیرپور، دکتر منصور ساعی، مهندس آرش ظفری، بهروز تقیپور، سمیه محمدی و بهنام تقیپور برگزار شد.
لازم به ذکر است چهارمین هفته روابطعمومی اردیبهشتماه سال آینده برگزار خواهد شد.