به گزارش مهر؛ مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینمای درباره همکاری خود با کیومرث پوراحمد در فیلم «کفشهایم کو؟» گفت: پیش از این با کیومرث پوراحمد همکاری نداشتم و فقط به عنوان یک دوست سینماگر با یکدیگر مراوده داشتیم ولی زمانی که پیشنهاد طراحی دکور و صحنه فیلم «کفشهایم کو؟» شد، با اشتیاق پذیرفتم زیرا معتقدم پوراحمد یکی از فیلمسازان کاربلد سینمای ایران است و امیدوارم با این فیلمنامه بازگشتی قدرتمند به سینما داشته باشد.
وی درباره فیلمنامه «کفشهایم کو؟» اینگونه توضیح داد: این فیلم یک درام اجتماعی است و دورانگذار در جامعه امروز ایران را به تصویر می کشد و تلاقی فرهنگها با یکدیگر را هم به تصویر میکشد. نکته دیگر اینکه با توجه به بروز و گسترش انواع و اقسام شبکههای اجتماعی تعریف و ساختار خانواده دستخوش تغییر شده و فیلم «کفشهایم کو؟» درباره تغییر ساختار خانواده نیز نکاتی را مطرح میکند.
طراح صحنه و لباس فیلم «دوران عاشقی» با اشاره به ضرورت ساخت فیلمنامههایی از این دست بیان کرد: به اعتقاد من سینمای ایران در حوزه اجتماعی نیاز به آثرا متنوع دارد که هر یک از زاویه دید خود جامعه و مسایل مبتلابه آن را مورد بررسی قرار دهند و باید شرایط ساخت فیلمهایی چون «دوران عاشقی» و یا فیلمی چون «کفشهایم کو؟» بیش از پیش فراهم شود.
میرفخرایی درباره طراحی صحنه و لباس در فیلم «کفشهایم کو؟» توضیح داد: فیلمبرداری اغلب صحنههای فیلم در یک آپارتمان انجام میگیرد که گاهی فکر میکنم طراحی صحنه و لباس در آپارتمان مشکل تر از فیلمهای تاریخی شده است. وسایل صحنه برای فیلمی که در فضای آپارتمان فیلمبرداری میشود باید به گونهای طراحی و استفاده شود که برای مخاطب باورپذیر باشد.
وی در پایان با ذکر خاطرهای از همکاری با علی حاتمی عنوان کرد: زنده یاد علی حاتمی درباره طراحی صحنه در فضای داخلی نقطه نظر درستی داشت. او میگفت عکسهای خانوادگی گویای طراحی صحنه و لباس افراد در موقعیتهای مختلف است و این آلبومها در هر خانهای وجود دارد و به همین دلیل در طراحی صحنه باید جلوتر از آلبومهای عکس حرکت کنیم.