همشهری آنلاین: مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینما نخستین همکاری خود با کیومرث پور احمد را با فیلم «کفش هایم کو؟» تجربه می‌کند.

مجید میرفخرایی

به گزارش مهر؛ مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینمای درباره همکاری خود با کیومرث پوراحمد در فیلم «کفش‌هایم کو؟»  گفت: پیش از این با کیومرث پوراحمد همکاری نداشتم و فقط به عنوان یک دوست سینماگر با یکدیگر مراوده داشتیم ولی زمانی که پیشنهاد طراحی دکور و صحنه فیلم «کفش‌هایم کو؟» شد، با اشتیاق پذیرفتم زیرا معتقدم پوراحمد یکی از فیلمسازان کاربلد سینمای ایران است و امیدوارم با این فیلمنامه بازگشتی قدرتمند به سینما داشته باشد.

وی درباره فیلمنامه «کفش‌هایم کو؟» اینگونه توضیح داد: این فیلم یک درام اجتماعی است و دوران‌گذار در جامعه امروز ایران را به تصویر می کشد و تلاقی فرهنگ‌ها با یکدیگر را هم به تصویر می‌کشد. نکته دیگر اینکه با توجه به بروز و گسترش انواع و اقسام شبکه‌های اجتماعی تعریف و ساختار خانواده دستخوش تغییر شده و فیلم «کفش‌هایم کو؟» درباره تغییر ساختار خانواده نیز نکاتی را مطرح می‌کند.

طراح صحنه و لباس فیلم «دوران عاشقی» با اشاره به ضرورت ساخت فیلمنامه‌هایی از این دست بیان کرد: به اعتقاد من سینمای ایران در حوزه اجتماعی نیاز به آثرا متنوع دارد که هر یک از زاویه دید خود جامعه و مسایل مبتلابه آن را مورد بررسی قرار دهند و باید شرایط ساخت فیلم‌هایی چون «دوران عاشقی» و یا فیلمی چون «کفش‌هایم کو؟» بیش از پیش فراهم شود.

میرفخرایی درباره طراحی صحنه و لباس در فیلم «کفش‌هایم کو؟» توضیح داد: فیلمبرداری اغلب صحنه‌های فیلم در یک آپارتمان انجام می‌گیرد که گاهی فکر می‌کنم طراحی صحنه و لباس در آپارتمان مشکل تر از فیلم‌های تاریخی شده است. وسایل صحنه برای فیلمی که در فضای آپارتمان فیلمبرداری می‌شود باید به گونه‌ای طراحی و استفاده شود که برای مخاطب باورپذیر باشد.

وی در پایان با ذکر خاطره‌ای از همکاری با علی حاتمی عنوان کرد: زنده یاد علی حاتمی درباره طراحی صحنه در فضای داخلی نقطه نظر درستی داشت. او می‌گفت عکس‌های خانوادگی گویای طراحی صحنه و لباس افراد در موقعیت‌های مختلف است و این آلبوم‌ها در هر خانه‌ای وجود دارد و به همین دلیل در طراحی صحنه باید جلوتر از آلبوم‌های عکس حرکت کنیم.

کد خبر 311613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha