یک روز پس از برگزاری تجمع کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست در اعتراض به برخی سیاست‌های مدیریت این سازمان و نیز وضعیت معیشتی کارکنان، عضو کمیته رفاهی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مطالبات معیشتی و رفاهی کارکنان این سازمان از طریق کمیته رفاهی که برای همین منظور ایجاد شده پیگیری می‌شود.

مرتضي فريد در گفت‌وگو با ايرنا افزود: در 2 سال گذشته يكسري اقدامات در مورد وضعيت معيشتي و رفاهي كاركنان سازمان محيط‌زيست صورت گرفته كه برخي از آنها در حد توان اجرايي شده است. وي اظهار كرد: رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست به تمام قابليت‌ها و توان كاركنان اين سازمان واقف است از اين‌رو تلاش مي‌شود در تمام امور و تصميم‌گيري‌هاي مربوط به سازمان و محيط‌زيست از نظر كارشناسان استفاده شود. وي به اعتراض كاركنان سازمان محيط‌زيست در راستاي وضعيت معيشتي آنان اشاره كرد و گفت: حدود 3 هفته گذشته كميته تخصصي رفاهي در سازمان محيط‌زيست شكل گرفت تا امور مربوط به مسائل رفاهي و معيشتي كاركنان را بررسي كند.

همزمان با انتشار اين خبر، پايگاه اطلاع‌رساني سازمان محيط زيست در واكنش به استخدام غيرقانوني 240 نفر نوشت: اقدامات استخدامي در سازمان حفاظت محيط‌زيست طي دولت يازدهم به‌طور مشخص و دقيق به شرح زير بوده است: 1- تبديل وضعيت 430نفر از محيط‌بانان در سراسر كشور از قراردادي به پيماني 2- تبديل وضعيت 90نفر در كل كشور از پيماني به رسمي 3- اخذ شناسه قرارداد انجام كار معين براي 50نفر در سازمان مركزي و 4استان (كه شامل نيروهاي با سابقه كار شركتي در سازمان و تعدادي نيروي جديد بوده است) 4- آزمون تبديل و جذب 30نيروي ايثارگر پيماني براي استان اردبيل 5- آزمون تبديل و جذب 270نيروي ايثارگر براي استان‌ها (كه در دست اقدام است و هنوز جذب صورت نگرفته است).