همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی با اعلام ابرناکی و شروع بارش در جنوب غرب کشور اعلام کرد، طی دو روز آینده در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

به گزارش سازمان هواشناسي كشور، براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق ابرناکی و دربرخی مناطق بارش باران گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش درارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

این موج شنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده وسبب ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد خواهد شد و اواخر وقت این روز از مرزهای کشورخارج می‌شود. براین اساس، شرایط جوی مناطق تحت تاثیر این موج به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

جمعه 94/08/29 : بارش باران دراستان‌های اصفهان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و بارش برف درارتفاعات این استان‌ها.

شنبه 94/08/30 : بارش باران دراستان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی،یزد و بارش برف درارتفاعات این استان‌ها و رگبارو رعد و برق در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان.

با توجه به پیش‌بینی بارش برف درارتفاعات توصیه می‌شود، تمهیدات لازم برای تردد در مسیرهای ‌کوهستانی مناطق یاد شده بکار گرفته شود.