همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی با اعلام ابرناکی و شروع بارش در جنوب غرب کشور اعلام کرد، طی دو روز آینده در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

پائیز

به گزارش سازمان هواشناسي كشور، براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق ابرناکی و دربرخی مناطق بارش باران گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش درارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

این موج شنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده وسبب ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد خواهد شد و اواخر وقت این روز از مرزهای کشورخارج می‌شود. براین اساس، شرایط جوی مناطق تحت تاثیر این موج به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

جمعه 94/08/29 : بارش باران دراستان‌های اصفهان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و بارش برف درارتفاعات این استان‌ها.

شنبه 94/08/30 : بارش باران دراستان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی،یزد و بارش برف درارتفاعات این استان‌ها و رگبارو رعد و برق در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان.

با توجه به پیش‌بینی بارش برف درارتفاعات توصیه می‌شود، تمهیدات لازم برای تردد در مسیرهای ‌کوهستانی مناطق یاد شده بکار گرفته شود.

کد خبر 314444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha