سروش خسروی: بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران درنیمه نخست سال به 15درصد رسیده‌است.

علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، با اعلام این مطلب گفت: از اوایل تیرماه امسال شاهد ورود پول‌های جدید به بازار سهام هستیم. نمود این ادعا، افزایش حجم معاملات خرد در بورس تهران است، به طوری که میزان معاملات خرد از 3/4 میلیارد تومان در روز به 15 تا 20 میلیارد تومان رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت بورس، حجم معاملات سهام از آغاز امسال تاکنون رشد قابل توجهی داشته و با 30 درصد رشد نسبت به پارسال به رقم 3 هزار و 600میلیارد تومان رسیده است.

او ضمن مقایسه این رقم با عملکرد پارسال بورس تاکید کرد: سال گذشته ارزش کل معاملات سهام به 5هزار و 500 میلیارد تومان رسید. با توجه به روند فعلی بازار پیش‌بینی می‌کنیم، ارزش کل معاملات امسال از مرز 9 هزار میلیارد تومان عبور کند.

رحمانی با اشاره به بازده 15 درصدی بورس در 6 ماه گذشته گفت: 12 درصد از کل بازدهی بورس مربوط به ارقام بازده نقدی بوده زیرا شرکت‌های حاضر در بورس امسال 4 هزار و 500 میلیارد تومان سود نقدی تقسیم کرده‌اند.

او افزود: علاوه بر این‌ها در هفته گذشته شاخص بورس رکورد شکست و برای نخستین بار از مرز 35 هزار واحد گذشت. شاخص بورس آخرین بار  در 23 آذر 83 به رقم 34 هزار و 939 واحد رسیده بود.

مدیر عامل شرکت بورس در تحلیل  آمار توضیح داد: ارقام یاد شده نشان می‌دهد بازار دوباره برگشته و روند صعودی آن آغاز شده است. از طرف دیگر تقاضای زیادی برای خرید سهام وجود دارد و سهام شرکت‌های سودآور نظیر معادن و سایر شرکت‌هایی که از چشم‌انداز سودآوری برخوردارند با حجم بالای تقاضا روبه‌رو هستند.

او ادامه داد: اگر قیمت سهام دولتی درست تعیین شود مردم در عرضه‌های بعدی‌ پایشان را پیش نمی‌گذارند.

رحمانی تصریح کرد: مسابقه خرید در بلندمدت حباب ایجاد می‌کند و حباب قیمت همه را متضرر خواهد کرد و این بی‌اعتمادی در نهایت بازار سرمایه را زمین می‌زند.

مدیر عامل شرکت بورس با اشاره به دلایل استقبال خوب سرمایه‌گذاران از سهام مس گفت: از اول امسال تاکنون کسانی که در سهام شرکت‌های عرضه شده در قالب اصل 44 سرمایه‌گذاری کرده‌اند به اندازه بازده بخش مسکن سود کسب کرده‌اند.

برچسب‌ها