همشهری آنلاین: سازمان بورس و اوراق بهادار تهران فهرست شرکت‌های بورسی را که از نظر کیفیت اطلاع رسانی و انتشار صورت‌های مالی خود برتر بودند را منتشر کرد.

این فهرست در 3 جدول جداگانه و با تقسیم بندی شرکت‌های تابلوی اصلی، شرکت‌های تابلوی فرعی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ مشخص شده است.

در مجموع 324 شرکت در این تقیسم بندی حضور دارند که نام یکصدو ده شرکت از آنها در فهرست شرکت‌های حاضر در تابلوی اصلی به چشم می خورد.

داروسازی جابربن حیان، نیروکلر، سینا دارو، سرما‌آفرین و عمران و توسعه فارس 5 شرکتی هستند که مقام نخست را به لحاظ شفافیت اطلاع رسانی و کیفیت آن به دست آورده اند و در صدر جدول شرکت‌های تابلوی اصلی قرار دارند.

شرکت‌های پتروشیمی اراک، نیرو ترانس، سرامیک اردکان، داروسازی کوثر، کارخانجات داروپخش، داروسازی عبیدی، کربن ایران، چادرملو، ملی سرب و روی و نفت بهران هم در تابلوی اصلی فعالیت می‌کنند و فهرست آنها در جدول مربوط به شرکت‌های تابلوی اصلی قرار گرفته است.

بر اساس فهرست‌های منتشر شده سازمان بورس، یکصد و 79 شرکت هم  در تابلوی فرعی فعالیت می‌کنند که در میان آن‌ها نام شرکت‌هایی چون ایران خودرو، بین المللی توسعه ساختمان، آلومینیوم ایران، لیزینگ صنعت و معدن، چرخشگر، معادن منگنز و ماشین سازی نیرو محرکه به چشم می‌خورد.

البرزدارو، مهندسی نصیر ماشین، سیمان قائن، داروسازی روزدارو و دوده صنعتی پارس هم در این جدول در مقام اول تا پنجم ایستاده اند. بنابر این این شرکت‌ها نسبت به سایر شرکت‌های حاضر در تابلوی فرعی اطلاع رسانی شفافتری داشته اند.

بر اساس رتبه بندی سازمان بورس 25 شرکت نیز از جمله شرکت‌های سرمایه گذاری و هلدینگ هستند که در میان آنها گروه صنعتی بهشهر، سرمایه گذاری پردیس ( عایق پلاستیک )، داروپخش، سرمایه گذاری صنعت نفت و سرمایه گذاری ساختمان به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را کسب کرده اند.

شرکت های سرمایه گذاری سایپا، سرمایه گذاری توسعه ملی، سرمایه گذاری پارس توشه، سرمایه گذاری البرز دارو و سرمایه گذاری  گروه صنعتی رنا هم از جمله شرکت‌هایی هستند که نام‌ آنها را باید در بین فهرست شرکت‌های سرمایه گذاری و هلدینگ جست و جو کرد.

در مجموع  شرکت در این سه جدول  رتبه بندی شده اند و شرکت های گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سیمان دشتستان، فولاد خوزستان، سرمایه گذاری امید و موسسه مالی و اعتباری سینا به علت حضور کمتر از یک سال در جداول مقایسه ای درج نشده اند.