گروه بورس:‌ سخنگوی کانون کارگزاران بورس از برگزاری نشستی با حضور اعضای کانون و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

اکبر زرگانی‌نژاد، با اعلام این خبر افزود:‌ قرار است روز شنبه 28 مهر جلسه‌ای با حضور علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس و اعضای کانون کارگزاران برگزار شود.

وی افزود: این نشست به درخواست کانون و با هدف افزایش تعامل با این سازمان و طرح مسائل جاری برگزار می‌شود.

در این نشست مسائلی مطرح خواهد شد که به نوعی سازمان بورس، شرکت بورس و کانون کارگزاران را با خود درگیر کرده است. موضوعاتی از قبیل نظارت بر فعالیت کارگزاران، جریان عضویت کارگزاران و اخذ مجوزهای کارگزاری.

سخنگوی کانون کارگزاری در پاسخ به این پرسش که آیا این کانون درخواست خاصی از سازمان بورس خواهد داشت گفت:‌بله، در واقع 14 عنوان یا موضوع برای این نشست در نظر گرفته شده است که با آقای صالح‌آبادی طرح خواهد شد.

وی همچنین درباره موضوع حق عضویت کارگزاران که پیش از این با مخالفت بسیاری از کارگزاران مواجه شده بود، گفت: یکی از موضوعاتی که در این جلسه طرح خواهد شد موضوع حق عضویت جدید کارگزاران است، چرا که سازمان بورس نیز به عنوان یک نهاد ناظر در  این موضوع دخیل است و قاعدتاً مسائلی که در زیرمجموعه‌ها اتفاق می‌افتد در این سازمان قابل طرح است.

زرگانی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از کارگزاران با میزان حق عضویت جدید کارگزاران مخالف هستند گفت: بیشتر کارگزاران با این حق عضویت ها مخالفند، حتی  ما جلساتی را نیز با مسئولان شرکت بورس برگزار کردیم اما همچنان قرار شد تا همان نرخ‌های مدنظر شرکت بورس از کارگزاران اخذ شود.

وی افزود: کارگزارانی که درآمد بالایی دارند با حق عضویت‌های جدید موافقند و کارگزارانی که درآمد کمتری دارند با آن مخالف هستند.

تعامل با بورس

اکبر زرگانی‌نژاد در گفتگویی دیگر با فارس، از به ثبت رسیدن کانون در اداره ثبت شرکت‌ها در 14 مهر ماه خبر داد و افزود: با توجه به این نکته که کارگزاران بورس در مورد مسائل مربوط به بازار نظراتی دارند و احساس می‌شود که باید به سازمان بورس نزدیکتر شد، با توجه به این مطلب که پذیرش اعضا و شروع به فعالیت شرکت‌های کارگزاری از طریق چند نهاد انجام خواهد شد لازم به مرزبندی و نحوه فعالیت هر یک از نهادها بود که نظرات سازمان برای برنامه‌ریزی این موضوع دریافت خواهد شد.

سخنگوی کانون کارگزاران در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع محل استقرار کانون نیز در این جلسه مطرح خواهد شد گفت: از جمله موارد قابل طرح در این جلسه همین موضوع است. 

خسرو پورمعمار مدیرعامل شرکت کارگزاری پارس نمودگر و امیر علی خان خلیلی مدیرعامل شرکت کارگزاری خبرگان سهام به ترتیب، رئیس و نایب رئیس کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار هستند.

سید جمال فرج الله حسینی، محمدرضا عباسیان دهکردی و علی متولی نیز به مدت 2 سال اعضای هیات عامل این کانون خواهند بود.همچنین فرج الله حسینی از اعضای هیات عامل مسئولیت دبیرکلی این کانون را برعهده دارد.

کد خبر 34331

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز