یک روز پس از اسیدپاشی به دختر ۲۱ ساله‌ای در جنوب تهران، راز این حادثه فاش شد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه دختر جوان براي جدايي از نامزدش دست به اسيدپاشي ساختگي زده است.بعدازظهر 15آذر سال‌جاري گزارش يك اسيدپاشي در جنوب تهران به كلانتري 130نازي آباد اعلام شد. به‌دنبال اين حادثه مأموران در محل حاضر شدند و دريافتند كه قرباني دختري جوان است.

او پيش از انتقال به بيمارستان مدعي شده بود كه پسري به‌صورتش اسيدپاشيده و فرار كرده است.اين در حالي بود كه در محل حادثه يك ظرف حاوي مقداري اسيد نيز ديده مي‌شد. از طرفي آثار پاشيدن اسيد روي آسفالت خيابان هم به چشم مي‌خورد. در چنين شرايطي تيمي ازكارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي با دستور قاضي شهرياري، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران راهي بيمارستان شدند تا به تحقيق از قرباني حادثه بپردازند. او كه از ناحيه سر و دست دچار سوختگي شده بود در تحقيقات اوليه گفت كه توسط سرنشين يك دستگاه موتورسيكلت آپاچي سفيد رنگ مورد اسيدپاشي قرار گرفته است.

اظهارات دختر جوان اين احتمال را مطرح كرد كه ماجراي عشقي در ميان است و اسيدپاشي از سوي كسي كه خواستگار دختر جوان بوده، رخ داده است به همين دليل مأموران به پرس و جو از دختر جوان پرداختند و از او درباره اسيدپاش و مشخصات او پرسيدند اما دختر جوان نتوانست جواب قانع‌كنند‌ه‌اي بدهد.

درحالي‌كه تحقيقات در اين خصوص ادامه داشت در نهايت اين دختر پرده از راز اين ماجرا برداشت و مدعي شد كه اسيدپاشي ساختگي بوده است. او در مقابل حيرت كارآگاهان اظهار كرد كه اسيدپاشي را خودش انجام داده و پس از آن به داستان‌سرايي پرداخته است. او درخصوص انگيزه‌اش از اين اقدام عجيب گفت: از مدتي قبل با يكي از بستگان خود عقد كردم درحالي‌كه دلباخته پسري به نام نيما بودم به همين علت بارها از نامزدم خواستم تا از يكديگر جدا شويم اما او همچنان به زندگي با من اصرار داشت. در چنين شرايطي موضوع اسيدپاشي را با نيما درميان گذاشتم. او ابتدا راضي به اين كار نبود اما با اصرار من قبول كرد تا اسيد برايم تهيه كند.

وي ادامه داد: در نهايت پس از اينكه نيما برايم اسيد خريد، ‌داخل كوچه اقدام به اسيدپاشي روي دست‌ها و سر خودم كردم و پس از آن با داد و فرياد از مردم كمك خواستم.گفته‌هاي عجيب اين دختر جوان كافي بود تا مأموران به تحقيق از نيما، پسر مورد علاقه وي بپردازند. اين پسر جوان حرف‌هاي دختر 21ساله را تأييد كرد و گفت: چند‌ماه قبل با اين دختر آشنا شدم اما پس از مدتي متوجه شدم كه او با يكي از بستگانش ازدواج كرده است اما عنوان مي‌كرد كه علاقه‌اي به همسرش ندارد.

دختر موردعلاقه‌ام پس از گذشت چند وقت با من تماس گرفت و موضوع اسيدپاشي را مطرح كردم اما من به‌شدت مخالفت كردم. با وجود اين، اصرارهاي او تمامي نداشت تا اينكه به من گفت قصدش از اين كار اين است كه همسرش او را طلاق بدهد و با من ازدواج كند. همين باعث شد تا هشتم آذرماه مقداري اسيد بخرم و در اختيار او قرار دهم. پس از آن ديگر خبري از او نداشتم تا اينكه شامگاه 15آذر‌ماه يعني چند ساعت پس از اسيدپاشي از طريق تماس يكي از دوستانش به نام ميترا متوجه شدم كه او دست به اسيدپاشي زده است.

ماموران در ادامه و براي تكميل تحقيقات به سراغ ميترا رفتند. او به كارآگاهان گفت: چند وقت پيش از دوستم شنيدم كه او علاقه‌اي به شوهرش ندارد و چندين بار گفت كه قصد دارد تا به شيوه‌اي به‌خودش آسيب بزند اما هر بار من مخالفت و تلاش مي‌كردم وي را آرام كنم تا اينكه از طريق خانواده‌اش از موضوع اطلاع پيدا كردم.در همين حال، سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، گفت: دختر جوان همچنان در بيمارستان تحت درمان است و تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.