همشهری آنلاین: معاون وزیربهداشت گفت: وضعیت هوای تهران اگرچه به مرحله بحران نرسیده است اما همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد و چنانچه سه شنبه ۲۴ آذر بارندگی نداشته باشیم وضعیت آلودگی هوای تهران شدیدترهم خواهد شد .

به گزارش همشهري آنلاين، دكترعلي اكبر سياري، آلاينده‌ هاي عمده هوا را شامل مونواكسيدكربن ، دي اكسيدنيتروژن، دي اكسيدگوگرد، ازون و ذرات معلق اعلام كرد و گفت: هر يك از اين آلاينده‌ها ، با توجه به خصوصيات و تركيبات آن اثر مخربي بر سلامت انسان دارد.

معاون وزير بهداشت در عين حال اظهارداشت: آلاينده مسئول آلودگي هواي تهران، ذرات معلق با قطر 2/5ميكروگرم است.

او حجم زياد خودرو ، فرسودگي خودروها، سوخت‌هاي خانگي و كارخانجات را برخي از دلايل آلودگي هواي تهران دانست و در عين حال از مردم خواست در چنين شرايطي فعاليت خارج از منزل را تا حد امكان كاهش دهند.

سياري در پاسخ به سوال خبرنگار همشهري آنلاين در باره تعطيلي مدارس و ادارات هم گفت: اعلام تعطيلي دست ما نيست و برعهده شورايي در وزارت كشوراست .

درعين حال رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم از بيماران قلبي ريوي و تنفسي، سالمندان و كودكان خواست تا حد امكان از منزل خارج نشوند.

دكتر خسرو صادق نيت افزود: هرگونه فعالیت بدنی خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب و طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند که باعث افزایش ریتم دم و بازدم شده و یا ضربان قلب را شدت می‌بخشد به‌عنوان فعالیت‌های بدنی سنگین تلقی شده که در شرایط آلودگی هوا برای تمام افراد ممنوعیت و محدودیت ایجاد مي‌كند، انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای آزاد ، پیاده روی و کارهای خدماتی و عمرانی از این دست می‌باشند.

او افزود: در شرایطی که افراد به جهت شغلشان موظف هستند در محیط آزاد شهری حضور یابند و زمان حضورشان حداقل 8 ساعت در روز می‌‌باشد، توصیه می‌شود از تجهیزات حفاظتی نظیر ماسک های تنفسی استاندارد FFP1 , FFP2 استفاده كنند.
صادق نيت گفت: این ماسک‌ها،حفاظت کامل در برابر آلایندگی ایجاد نمي‌كند و تنها در صورت اجبار برای حضور در فضای آزاد توصیه می‌شوند.