همشهری آنلاین: رییس اداره ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با استناد به پایش‌های صورت گرفته در زمینه‌ عفونت‌های بیمارستانی، بیشترین علت انتقال عفونت‌ها از طریق تجهیزات و پرسنل بیمارستان‌ها ارزیابی شده‌است.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل ازروابط عمومي سازمان غذا و دارو،زهرا شريفيان با بيان اينكه پرداختن به مسئله عفونت بیمارستانی به لحاظ ارتباط آن با کادربیمارستان ،انکارناپذیر است اظهارداشت:عفونت‌های ناحیه‌مجاری اداری 34 درصد، زخم جراحی 17 درصد، عفونت دستگاه تنفسی 13 درصد، باکتریمی 14 درصد و عفونت‌های جلدی و دیگر اندام‌ها ،حدود 22 درصد عفونت‌های بیمارستانی اکتسابی ناشی از خدمات درمانی را تشکیل می‌دهند.

اوافزود:در بین حالت‌های عفونت‌های بیمارستانی که به شکل‌های باکتری، ویروس، قارچ و حتی انگلی وجود دارند، بیشترین عوامل بیماری‌زا مربوط به عوامل باکتریايی با حدود 68 درصد است.

رییس اداره ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: شستشو، ضدعفونی و استریل کردن وسایل و تجهیزات پزشکی و به‌طور کلی رعایت استانداردهاو استفاده صحیح از تجهیزات پزشکی، از جایگاه بسیارمهمی دركاهش عفونت هاي بيمارستاني برخورداراست.