همشهری آنلاین: مشاور وزیر بهداشت و رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت ماجرای درگیری همراهان بیمار با کادر بیمارستان شهید چمران سوسنگرد را تشریح کرد و گفت: برای پیگیری این قضیه، دکتر ایرج حریرچی معاون کل و قائم مقام وزیر بهداشت به سوسنگرد رفت.

دکتر عباس زارع نژاد در گفتگو با همشهري آنلاين گفت: بامداد شب گذشته (24آذر ماه) بیماری با دو همراه به بیمارستان شهید چمران مراجعه می‌کند. هنگامی که بیمار در اورژانس ، در حال دریافت خدمات درمانی از سوی کادر درمانی بود، همراهان بیمار که به دلیل مصرف مواد غیرمجاز، وضعیت عادی نداشتند، شروع به فیلمبرداری از اورژانس مي‌كنند و در عين حال، به توهین و فحاشی به پزشک و پرستار نيزمی‌پردازند. این وضعیت مورد اعتراض کادر درمان مربوطه قرار گرفته، موبایل آنها ضبط می‌شود و در این جریان به لحاظ عادی نبودن شرایط همراهان بیمار، درگیری فیزیکی رخ می‌دهد.

او افزود: مسئولان دانشگاه و نیروی انتظامی بلافاصله وارد عمل شده و یک نفر از همراهان بیمار توسط نیروی انتظامی دستگیر مي‌شود.

به گفته مشاور وزیر بهداشت، تحقیقات ادامه دارد و دادستانی شهر، نیروی انتظامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با جدیت پیگیر قضیه هستند.

زارع نژاد تاكيد كرد: بدون شك با توجه به شرايط اضطراري كه در محيط هاي اورژانس بيمارستاني وجود دارد ضرورت دارد تا همراهان بيمار، فضايي مناسب را براي كادر درماني ايجاد و شرايط بيمار و كادر درماني را درك كنند البته تاكيد مي‌كنم كه در اين مورد خاص، همراهان بيمار از وضعيت عادي برخوردار نبودند.