همشهری آنلاین: همشهری آنلاین: وزیر نیرو در مراسم امضای چند تفاهم‌نامه همکاری در پژوهشگاه نیرو گفت: ۶۰۹ دشت کشور در حال نابودی و حرکت تدریجی به سوی مرگ است.

"حمید چیت چیان" امروز (یکشنبه) در این مراسم تاکید کرد راه نجات دشت‌های کشور، "انجام کارهای علمی و تحقیقاتی و پایش مستمر است".

وي افزود: شرکت‌های آب منطقه‌ای مکلفند برای هر دشت یک دانشگاه معین داشته باشند و از توان علمی، تحقیقاتی و پژوهشی آنها استفاده کنند؛ همچنین حوضه‌های آبریز کشور نیز هریک نیازمند یک دانشگاه معین است.

چیت‌چیان هدف از این اقدام را ارتباط مستقیم و همیشگی استادان و دانشجویان با فعالان عرصه آب دانست و آن را موجب ارتقای علم و فناوری خواند.

به مناسبت هفته پژوهش با هدف اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای توسعه علمی کشور و توجه به بهره‌برداری همه جانبه از ظرفیت دانشگاه‌ها و مرکزهای پژوهشی در توسعه صنعت، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و وزرات علوم و تحقیقات و فناوری امضا شد.

همچنین وزارت نیرو، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با هدف فراهم کردن زمینه همکاری هدفمند دانشجویان و دانش آموختگان برتر مقطع دکترا زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان در موسسه‌های آموزشی و پژوهشی وزارت نیرو تفاهمنامه‌ای امضا کردند.