۶ جوان ایرانی در جریان یک درگیری در کشور ژاپن دست به جنایت زدند و پسر ۲۸ ساله‌ای را به قتل رساندند.

آنها پس از جنايت فراري شدند كه تحت تعقيب پليس ژاپن و بين‌الملل قرار گرفتند.اين جنايت ساعت 23شنبه 28آذر به وقت ژاپن و در شهر ناگويا رخ داد. وقتي پليس در جريان ماجرا قرار گرفت راهي آنجا شد و به تحقيقات ميداني دست زد. قرباني جوان 28ساله‌اي به نام مهرداد بود كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود. به گفته شاهدان، قرباني سوار خودروي خود در يكي از خيابان‌هاي شهر بود كه 6جوان ايراني درحالي‌كه سوار بر 2 خودرو بودند جلوي وي پيچيدند. پس از آن از خودرو‌ها پياده شدند و به سمت مهرداد حمله كردند.

آنطور كه به‌نظر مي‌رسيد از قبل با پسرجوان خصومت شخصي داشتند كه با ضربات چاقو جان وي را گرفتند. پس از جنايت هر 6متهم سوار خودروي خود شده و گريختند. همان شب جسد قرباني به سردخانه منتقل شد و مأموران پليس از روي مدارك وي گزارش جنايت را به همسر و خانواده‌اش دادند. عاملان جنايت اما فراري شده بودند و كارآگاهان پليس ژاپن جست‌و‌جوي خود را براي شناسايي و دستگيري آنها شروع كردند. طولي نكشيد كه هر 6نفر شناسايي شدند، آنها مدتي قبل براي كار به كشور ژاپن سفر كرده بودند و ويزاي دائمي نداشتند. پس از جنايت هم مخفيگاه خود را ترك كرده بودند كه تحقيقات براي دستگيري آنها از سوي پليس ژاپن ادامه داشت.

وقتي گزارش قتل مهرداد به پدر و مادرش كه در ايران به‌سرمي‌برند اعلام شد، پدرو برادر وي روز گذشته به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي جنايي تهران رفتند و خواستار رسيدگي به پرونده در تهران شدند. پدر وي به بازپرس سعيد احمدبيگي گفت: پسر 28ساله‌ام 6سال قبل به كشور ژاپن سفر كرد و مدتي بعد در آنجا با يك دختر ژاپني آشنا شده و ازدواج كرد. او زندگي خوبي داشت و در نمايشگاه خودروي پدرهمسرش كار مي‌كرد. 3سال قبل هم صاحب پسري شدند تا اينكه روز يكشنبه شنيدم كه پسرم در جريان يك درگيري به قتل رسيده است.

پسرم ويزاي دائم ژاپن را داشت و تا جايي كه مي‌دانم با هيچ‌كس اختلافي نداشت. وي ادامه داد: پس از قتل هم 6جوان ايراني فراري شده‌اند و من تصميم گرفتم در تهران شكايت كنم تا مسئله قتل او دركشور خودمان رسيدگي شود. وي گفت: حتي جسد پسرم هنوز در ژاپن است و ما آن راتحويل نگرفته‌ايم. قرار است به‌زودي جسد او را هم به كشور بفرستند.

با اين شكايت، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پايتخت با دستور قاضي پرونده، مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند. از سويي قاضي پرونده با پليس ژاپن مكاتبه‌اي كرده تا گزارش پرونده را براي وي ارسال كند. همچنين پليس بين‌الملل براي دستگيري متهمان فراري وارد عمل شده است تا ابعاد پنهان ماجرا آشكار شود.