دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

«مرا به جا آوردید؟» این سؤال آغاز نقشه‌های مرد کلاهبردار برای سرکیسه کردن طعمه‌هایش بود.

متهم

اين مرد با اين ادعا كه از اقوام دور طعمه‌هايش است، مدعي مي‌شد كه تصادف كرده و نياز به پول دارد و با اين ترفند دست به كلاهبرداري مي‌زد.تحقيقات پليس آگاهي تهران براي دستگيري متهم با شكايت زني 73ساله شروع شد. اين زن با حضور در كلانتري 101تجريش گفت: حوالي ميدان تجريش بودم كه مردي مقابلم ظاهر شد.

او احوالپرسي گرمي كرد و پرسيد: مرا به جا ‌آورديد؟ چون سن و سالي از من گذشته، فكر كردم يكي از اقوام دور است كه اتفاقي مرا ديده است. او هم تأييد كرد و گفت كه از بستگان پدري من است و خواست خدا بوده كه در آن لحظه مرا ديده است.
شاكي ادامه داد: مرد جوان گفت كه با همسر و فرزندش سوار ماشين بوده كه تصادف كرده و هم‌اكنون نيز چند خيابان‌ آنطرف‌تر زن و بچه‌‌اش داخل ماشين هستند.

او سپس مدعي شد كه چون كارت عابربانكش همراهش نيست، نياز به مقداري پول دارد و تا بعدازظهر آن را پس مي‌دهد. من هم كه حرف‌هايش را باور كرده و تصور مي‌كردم از اقوام دورمان است، كارت عابربانكم را به او دادم تا مبلغ مورد نيازش را بردارد اما او رفت و ديگر خبري از وي نشد. چند دقيقه بعد پيامكي از بانك به دستم رسيد كه نشان مي‌داد همه 16ميليون تومان موجودي حسابم برداشت شده است. آنجا بود كه فهميدم آن مرد فاميل ما نبوده و يك كلاهبردار است كه با سوءاستفاده از كهولت سن من، خودش را فاميل ما جا زده و از اين طريق از من كلاهبرداري كرده است.

با اين شكايت، پرونده در اختيار پايگاه يكم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي و دستگيري مرد كلاهبردار شروع شد. كارآگاهان پيش از اين نيز با پرونده‌هاي اينچنيني روبه‌رو شده بودند و مي‌دانستند كه اين يكي از شگردهاي افراد شياد براي سركيسه كردن طعمه‌هايشان است و احتمالا اين مرد از افراد ديگري هم با اين شگرد كلاهبرداري كرده است.
بررسي‌ها مشخص كرد كه فاميل دور قلابي پس از گرفتن كارت عابربانك طعمه‌اش، راهي يك طلافروشي شده و با همه 16ميليون تومان موجودي حساب او، سكه خريده است. بنابراين راهي طلافروشي شدند و توانستند تصويري از او كه در دوربين‌هاي مداربسته ضبط شده بود، به‌دست آورند.

در ادامه و با شكايت ديگر مالباختگان مشخص شد كه متهم تحت تعقيب همچنان به كلاهبرداري‌هايش با اين شگرد ادامه مي‌دهد. تصاوير به‌دست آمده از اين مرد در اختيار طلافروش‌ها و كسبه شمال تهران قرار گرفت تا اينكه 18آذرماه يكي از كسبه بازار تجريش با پليس تماس گرفت و گفت فردي شبيه متهم تحت تعقيب در محدوده بازار تجريش در حال تردد است.

پس از اين تماس چند تيم از كارآگاهان راهي بازار تجريش شده و به‌صورت نامحسوس آنجا را زيرنظر گرفتند و در نهايت پس از يك ساعت موفق به شناسايي و دستگيري متهم شدند. اين مرد كه محمدرضا نام دارد و جواني 37ساله است پس از انتقال به پايگاه يكم و شناسايي از سوي شاكيان، به ده‌ها فقره كلاهبرداري از زنان مسن از ابتداي سال‌جاري در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف كرد و گفت: پس از شناسايي طعمه‌هايم ابتدا به‌صورت كاملا مؤدبانه خودم را به‌عنوان يكي از بستگانشان معرفي مي‌‌كردم و حتي وقتي مي‌گفتند كه مرا به‌جا نمي‌آورند، يكسري نشاني ساختگي مي‌دادم تا اينكه سرانجام اسم يك نفر را مي‌گفتند و من تأييد مي‌كردم كه همان فرد هستم و با اين شگرد نقشه‌ام را عملي مي‌كردم.

به گفته سرهنگ يوسف‌وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران، از آنجا كه احتمال مي‌رود متهم از افراد زيادي با اين شگرد كلاهبرداري كرده باشد، مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره او در روزنامه‌ها صادر شده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران در اتوبان شهيد صـدر، ابتداي خيابان قلندري شمالي مراجعه كنند.

کد خبر 318929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha