سومین جشنواره شعر اشراق ویژه طلاب حوزه‌های علمیه سراسر ایران با معرفی برگزیدگان بخش‌های شعر کلاسیک، شعر نو و کودک و نوجوان به‌کار خود پایان داد؛ جشنواره‌ای که با پخش دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره با رهبر معظم انقلاب آغاز به‌کار کرد و با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، وزیر ارشاد و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران ادامه یافت.

حجت‌الاسلام سيدعبدالله حسيني دبير جشنواره شعر اشراق درباره اهداف برگزاري اين جشنواره به همشهري گفت: كشف استعدادهاي ادبي در حوزه‌هاي علميه و پژوهش و به فعل رسيدن آنها يكي از اهداف برگزاري جشنواره شعر اشراق در حوزه‌هاي علميه است و خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته رشد سه‌برابري در ارسال آثار داشتيم. وي با اشاره به ديدار ستاد برگزاري جشنواره با رهبر معظم انقلاب در مهرماه امسال يادآور شد:

جشنواره را با پخش سخنان معظم له در آن ديدار آغاز كرديم. حدود 2‌ماه پيش از بيت رهبري درخواست ملاقات كرديم كه خوشبختانه پذيرفته شد و رهنمودهاي ايشان در آن ديدار كمك زيادي به ما كرد. رهبر معظم انقلاب با عنايت و آشنايي كه با هنر و ادبيات به‌ويژه حوزه‌هاي علميه دارند، در اين ديدار صميمانه درباره اهميت ادبيات و شعر رهنمودهاي زيادي ارائه و سخناني مبسوط درباره ضرورت شعر در حوزه‌هاي علميه بيان كردند.

حسيني با اشاره به برگزاري نخستين كنگره شعر در دهه60گفت: به‌خاطر دارم سال 66به ديدار حضرت آقا كه آن زمان رئيس‌جمهور بودند رفتم و طرح برگزاري كنگره شعر حوزه‌هاي علميه را ارائه دادم كه ايشان موافقت كردند. نخستين كنگره شعر سال 66در مشهد برگزار شد و اين كنگره هر دوسال يك‌بار تا امروز در شهرهاي مشهد، تهران و قم ادامه يافت و جشنواره اشراق در همين راستا شكل گرفت.

دبير جشنواره شعر اشراق در پايان با بيان اينكه چهارمين دوره جشنواره در مقياس بزرگ‌تر و بين‌المللي برگزار مي‌شود، افزود: قرار شده 5انجمن ادبي در حوزه‌هاي علميه شكل بگيرد كه تا امروز انجمن شعر قم راه‌اندازي شده و به‌زودي انجمن حوزه‌هاي علميه ديگر شهرها ازجمله مشهد، زاهدان، اهواز و... هم راه‌اندازي خواهد شد. همچنين در اين دوره تصميم گرفته شد مجموعه آثار برگزيده شاعران چاپ شود.