همشهری آنلاین: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تدوین استانداردهای آموزش بیمار برای نخستین بار خبر داد و گفت : بیمارستان‌های کشور بر اساس این استانداردها ، ارزیابی می‌شوند.

به گزارش ایرنا ، مریم محسنی دوشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) افزود: این استانداردها طبق شواهد روز تدوین شده و بر روی سایت اولین جشنواره آموزش بیمار قرار گرفته‌است.

او گفت: به تمام بیمارستان‌ها در این خصوص اطلاع رسانی شده تا براساس این استانداردها، مرکز درمانی را خودارزیابی کرده و در جشنواره آموزش بیمار شرکت کنند.

محسني، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری اولین جشنواره آموزش بیمار، ایجاد یک فرصت برای ارزیابی مراکز درمانی ، تشویق این مراکز به آموزش بیمار و فراهم کردن بستر مناسب برای تعامل فعالان حوزه آموزش بیمار و ارائه کنندگان خدمت است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یک از روش‌های مرسوم برای ایجاد انگیزه در مراکز ارائه دهنده خدمت برای بالابردن استانداردها ، استفاده از مدل‌های داوطلبانه اعتباربخشی بوده که نتیجه آن ارتقای کیفیت خدمات است.

محسنی تاکید کرد: بیمارستان‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات باید توانمندسازی بیماران را به عنوان یکی از حقوق بیمار به رسمیت بشناسند.

چهارمین کنگره ملی خود مراقبتی و اولین جشنواره آموزش بیمار 30 دی و اول و دوم بهمن ماه امسال در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.