همشهری آنلاین: علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت اعلام کرد: بوشهر، به عنوان نمونه کشوری طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده معرفی می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، معاون وزير بهداشت، روند اجراي طرح تحول نظام سلامت ، در استان بوشهر را بسيار خوب توصيف كرد  و در عين حال، اعلام كرد كه بوشهر، به عنوان پايلوت کشوري اجراي طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده تعيين مي‌شود . زير‌ساخت‌هاي لازم  اين طرح در بوشهر،  آماده است.

علي اکبر سياري با طرح اين موضوع به همشهري آنلاين گفت طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده، از مهم‌ترين بسته‌هاي طرح تحول نظام سلامت است و در عملياتي سازي طرح نظام ارجاع، کارشناس مراقبت سلامت در روستاها  مستقر و  براي شهرهاي کم جمعيت هم فضاهاي فيزيکي مراکز بهداشت نوسازي و بهسازي مي‌شود.

به گفته معاون وزير بهداشت،مرگ  و مير كودكان  كمتر از يكسال و پنج سال در استان بوشهر به صورت چشمگيري كاهش يافته است و دانشگاه علوم پزشكي بوشهر، از ابتداي تيرماه امسال خدمات بهداشتي را به ساكنان مناطق شهري و حاشيه نشينان شهرها ارائه داده است  و از  28 مركز  سلامت جامعه و 14 پايگاه سلامت پيش بيني شده، تعداد  8 مركز و 5 پايگاه در استان بوشهر راه اندازي شده است.

سياري گفت: به طور متوسط، ماهانه بيش از 300 پزشك از خدمات بسته حمايت از ماندگاري پزشكان در مناطق محروم برخوردار هستند و علاوه براين، تا آذرماه، 491 متخصص در راستاي بسته پزشكان مقيم در استان بوشهر به مردم خدمت كرده اند همچنين،در همين مدت، 11 هزار مورد زايمان طبيعي در بيمارستان‌هاي بوشهر تا آذرماه انجام شده كه هزينه هاي آن رايگان بوده است.

معاون اموربهداشتي وزير بهداشت، به منظور بررسي روند اجراي طرح تحول سلامت به بوشهر سفر كرده بود.