تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱

همشهری آنلاین: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از افزایش متراژ نمایشگاه الکامپ برای سال آینده خبر داد.

به گزارش همشهري‌آنلاين، نشستی به‌منظور ارائه گزارش و جمع‌بندی برگزاری الکامپ بیست و یکم برگزار شد؛ ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، باقر بحری سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ، رضا حیدری عضو کمیته اجرایی، صائبه سلوکی سرپرست دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و علی ابراهیم‌زاده مجری برگزاری الکامپ سال جاری حضور داشتند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به 450 شرکت داخلی، خارجی درآمار نهایی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان الکامب اشاره کردو افزود: در نمایشگاه الکامپ امسال در فضایی بالغ‌بر 23 هزار متر حضور داشتند که 1400 متر از این متراژ ارزی و باقی ریالی بود. بیش از 150 هزار نفر نیز تا پایان روز چهارم از نمایشگاه بازدید کردند.

  • انتظارات از الکامپ بیست و دوم

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با اشاره به اینکه درخواست صنف افزایش متراژ نمایشگاه برای سال آینده است، گفت: امیدواریم سال آینده با اضافه شدن سالن‌های جدید به فضای نمایشگاهی شاهد وسعت گرفتن الکامپ باشیم هرچند این احتمال نیز وجود دارد که محل نمایشگاه دایمی به شهر آفتاب منتقل شود.

او افزود: دعوت از شرکت‌ها و هیئت‌های خارجی و برندهای معتبر از هم‌اکنون آغازشده است. افزایش متراژ از الزامات تقویت بخش بین‌الملل نمایشگاه الکامپ است و همین‌طور برای حضور پرتعداد بخش خصوصی نیز باید فضای بیشتری به الکامپ اختصاص دهیم.
هدف این است که در الکامپ بیست و دوم حدود هفت هزار مترمربع به بخش بین‌الملل اختصاص داده شود، سعادت با تاکید بر این مطلب گفت: البته تحقق این خواسته منوط به فراهم شدن شرایط و مقدماتی ازجمله اختصاص تمامی فضای نمایشگاه به الکامپ است تا بخش بین‌الملل حضور پررنگی داشته باشد.

  • حضور پررنگ بخش بین‌الملل در الکامپ آینده

در ادامه این نشست بحری سخنگوی کمیته اجرای الکامپ با اشاره به اینکه تثبیت و بین‌المللی کردن الکامپ ازجمله اهداف اصلی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است، گفت: در تلاش هستیم این نمایشگاه ظرفیت‌های بین‌المللی‌اش را به نمایش بگذارد تا بتوانیم شرکت‌های اصلی خارجی را در الکامپ داشته باشیم نه اینکه یک شرکت ایرانی با محصولات خارجی به نمایشگاه بیاید.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه امسال بازدیدکنندگانی از کشورها و شرکت‌های خارجی داشتیم، گفت: برای مثال یک هیئت از کشور ایرلند از نمایشگاه الکامپ امسال به مدت سه روز بازدید کردند و برای سال آینده نیز درخواست یک جزیره به نام کشور ایرلند را داشتند تا بتوانند از فرصت‌های الکامپ آینده بهره‌مند شوند.

  • احتمال تغییر زمان برگزاری الکامپ برای سه سال آینده

سعادت در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص احتمال تغییر زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال آینده گفت: تقویم نمایشگاه‌ها برای دو سال آینده بسته‌شده است. این از یک‌سو باعث خوشحالی بوده به این دلیل که تکلیف الکامپ از هم‌اکنون مشخص است. از سوی دیگر برنامه‌ریزی برای بخش بین‌الملل و شرکت‌های خارجی برای سال آینده ما را ملزم می‌کند تا زمان نمایشگاه الکامپ را تغییر ندهیم. هرچند علاقه‌مند هستیم این نمایشگاه در مهرماه و در شرایط جوی و آب و هوایی بهتری برگزار شود.
او در ادامه افزود: با توجه به اینکه تا دو سال آینده تقویم نمایشگاهی مشخص‌شده است، می‌توانیم برای سه سال آینده یعنی الکامپ بیست و چهارم پیش از نهایی شدن تقویم نمایشگاهی مذاکره کنیم.

  • شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی در سالن دولت

سعادت در پاسخ به خبرنگاری که استقبال اندک بازدیدکنندگان از سالن دولت الکترونیکی را مورد پرسش قرار داده بود، گفت: طبق قوانین بالادستی کشور مانند سند اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی بدنه دولت باید کوچک‌تر شود و دخالت در امور اجرایی را به حداقل برساند تا درنهایت کارها را به بخش خصوصی واگذار کند. سالن دولت الکترونیکی در الکامپ برپا می‌شود تا برای دولت به‌عنوان کارفرما فرصتی را فراهم کنیم تا خواسته‌هایش از بخش خصوصی به‌عنوان پیمانکار را مطرح کند و با آن‌ها ارتباط بگیرد.
او در ادامه افزود: مخاطب سالن دولت و خدمات دولت الکترونیکی متفاوت از شرکت‌های خصوصی است. نباید انتظار داشته باشیم که مصرف‌کننده نهایی به این غرفه رفت‌وآمد داشته باشد. این فضایی برای برگزاری جلسات و شناسایی ظرفیت‌های دولت و بخش خصوصی است.

  • درآمدهای الکامپ برای الکامپ آینده هزینه می‌شود

سعادت با تشریح قانون سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در خصوص شفاف‌سازی و اعلام گزارش‌های مالی سازمان گفت: درآمدهای نمایشگاه الکامپ بیست و یکم برای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مطابق با قانون سازمان، در گزارش مالی سالانه که در مجمع عمومی منتشر می‌شود با جزئیات ذکر خواهد شد و در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به محل هزینه، درآمدهای الکامپ گفت: به‌طورقطع بخشی از آن صرف بهبود الکامپ آینده به کار گرفته خواهد شد.

او در ادامه به توسعه فضای کاری سازمان نصر کشور و دبیرخانه اشاره کرد و افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از ابتدای سال تاکنون چند تفاهم‌نامه موفقیت‌آمیز را امضا کرده است، ازجمله توافق‌نامه با صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک که به‌موجب آن مسئولیت بررسی درخواست وام‌ها را بر عهده گرفتیم، تفاهم‌نامه‌ای نیز با معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری درزمینه جذب نخبگان برجسته ایرانی غیر مقیم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داریم، دبیرخانه دایم الکامپ نیز راه‌اندازی شده است و مجموعه این موارد موجب شده تا سازمان ازنظر فضای کاری به‌شدت در محدودیت قرار گیرد و اگر الکامپ درآمدی برای سازمان داشته باشد، بدون تردید در جهت توسعه فضای کاری سازمان و دبیرخانه به کار گرفته خواهد شد.