همشهری آنلاین: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از تاسیس مراکز قرآنی در کشورهای خارجی در راستای آموزش قرآن خبر داد.

به گزارش ايرنا، ابوذر ابراهیمی ترکمان با اشاره به تاسیس بنیاد بین‌المللی قرآن، گفت: تلاش داریم تا در کشورهای دیگر دارالقرآن‌هایی تاسیس کنیم تا این مراکز قرآنی توسط نیروهای بومی اداره شود و اهل تسنن و سایر مذاهب اسلامی نیز در این مراکز آموزشی فقط به موضوع قرآن بپردازند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: اکنون زمینه تاسیس چنین دارالقرآن‌هایی آماده شده و امیدواریم بتوانیم آموزش‌های قرآنی را در کشورهای مختلف توسعه و گسترش دهیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بنیاد بین‌المللی قرآن به عنوان اولین بنیاد قرآنی است که در ایران شکل می‌گیرد و تمام نهادهای قرآنی داخل کشور در آن عضویت دارند، افزود : ضمن ثبت این بنیاد از همه این نهادها برای همکاری مشترک دعوت کردیم و امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را بیش از گذشته به خارج از مرزها منتقل کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه امضاء شده میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سازمان دارالقرآن الکریم، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، افرادی از خارج کشور دعوت شده‌اند تا از طریق سازمان دارالقرآن به آنان آموزش دهیم و کسانی که در خارج از کشور علاقه‌مند به آموزش صوت و تجوید و روخوانی هستند در کارگاه های آموزشی شرکت می‌کنند تا روش تدریس قرآن را فراگیرند.

ابراهیمی تاکید کرد: از برخی استادان و مربیان سازمان دارالقرآن الکریم دعوت خواهیم کرد تا برای آموزش و ایجاد کارگاه‌های آموزشی به خارج از کشور نیز اعزام شوند.