همشهری‌آنلاین: سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) اعلام کرد بیش از نیمی از ساکنان یمن با کمبود شدید غذا و نبود امنیت غذایی مواجه هستند.

  صلاح الحاج حسن،نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل در یمن گفت: نبود امنیت غذایی و سوء تغذیه در میان یمنی‌ها به مرحله بسیار خطرناکی رسیده است و در حال حاضر بیش از نیمی از ساکنان یمن، معادل بیش از 14 میلیون نفر با پیامدهای نبود امنیت غذایی مواجه هستند.

او تأکید کرد: یمن بیش از 90 درصد نیازهای اساسی خود را وارد می‌کند و بخش اصلی کشاورزی در این کشور به آبیاری متکی است. مشکلات مربوط به ورود کالا و عدم فراهم‌سازی لوازم اصلی تولید از جمله مشکلات اساسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از سایت یمن الآن،حسن گفت: این شرایط خطرناک نیاز به حمایت از خانواده‌ها دارد تا غذایشان را خود تولید کنند و از تکیه کردن بر واردات غذایی که هزینه زیادی دربردارد، خودداری کنند.

از زمان حمله ائتلاف متجاوز عربستان به یمن، مردم این کشور با مشکلات و بحران وخیم انسانی مواجهند و بیشتر آنها از نداشتن نیازهای اصلی زندگی از جمله غذا و سرپناه رنج می‌برند. علاوه بر این تاکنون هزاران یمنی در این حمله‌ها کشته شده‌اند.

برچسب‌ها