یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان، از سوی مؤسسه‌ی فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان و با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی با ثبت‌نام گروه‌های دانش‌آموزی در حال برگزاری است و ۳۰ بهمن۹۴، آخرین روز ثبت نام است.

جشنواره‌ي پایانی دوره‌ي یازدهم در دو بخش پروژه‌های تبیان و دستاوردهای نو برگزار خواهد شد. به گزارش خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه الناز فطيرخوراني، دبير جشنواره در اين‌باره‌ مي‌گويد: «بحث ثبت‌نام اين جشنواره از روز 13 آبان  و از طريق سايت تبيان انجام شده است و افرادي در گرايش‌هاي مختلف ثبت‌نام كرد‌ه‌اند.»

او درباره‌ي گروه ‌سني شركت‌كنندگان مي‌گويد: «در اين جشنواره‌ همه‌ي دانش‌آموزان در همه‌ي پايه‌ها  مي‌توانند شركت كنند و محدوديتي دراين‌باره وجود ندارد.»

دبير جشنواره درباره‌ي  اين جشنواره توضيح مي‌دهد: «برای شرکت در بخش پروژه‌های تبیان، دانش‌آموزان مي‌توانند از میان پروژه‌های پیشنهادی ارائه شده در شاخه‌های گوناگون فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم زیستی و پزشکی، نانو، هنر و معماری، علوم انسانی و اسلامي یا بخش کاردستی علمی ارائه‌شده در سایت تبیان با توجه به استعداد، سن و علاقه، موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنند و یا از بانک ایده‌های پروژه‌های سال‌های گذشته و فعالیت‌های دانش‌آموزان بهره ببرند و سپس از طریق سامانه‌ي ثبت‌نام الکترونیک ثبت‌نام کنند.»

فطيرخوراني درباره‌ي بخش‌هاي مختلف اين جشنواره توضيح مي‌دهد كه «جشنواره، شامل سه بخش است. غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات. در اين جشنواره استادان دانشگاه به داوري دستاوردها و پروژه‌های دانش‌آموزان مي‌پردازند.»

او مي‌گويد: «امسال دو جشنواره‌ي استاني ديگر در خراسان و اصفهان هم خواهيم داشت. »

 دبير جشنواره هم‌چنين مي‌گويد: «دانش‌آموزاني كه در جشنواره شركت مي‌كنند و كارهايشان پذيرفته مي‌شود مي‌توانند از استادان دانشگاه مشاوره بگيرند و از آزمايشگاه‌هاي دانشگاه استفاده كنند.»

او مي‌گويد: «70‌درصد شركت‌كنندگان در اين جشنواره دانش‌آموزان دختر و 30‌درصد پسرها هستند.»

اختتامیه‌ي اين جشنواره در اردیبهشت‌ماه سال 1395 در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد. براي كسب اطلاعات بيش‌تر به  نشاني www.tebyan.net مراجعه فرماييد.