یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان، از سوی مؤسسه‌ی فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان و با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی با ثبت‌نام گروه‌های دانش‌آموزی در حال برگزاری است و ۳۰ بهمن۹۴، آخرین روز ثبت نام است.

دوچرخه شماره ۸۲۲

جشنواره‌ي پایانی دوره‌ي یازدهم در دو بخش پروژه‌های تبیان و دستاوردهای نو برگزار خواهد شد. به گزارش خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه الناز فطيرخوراني، دبير جشنواره در اين‌باره‌ مي‌گويد: «بحث ثبت‌نام اين جشنواره از روز 13 آبان  و از طريق سايت تبيان انجام شده است و افرادي در گرايش‌هاي مختلف ثبت‌نام كرد‌ه‌اند.»

او درباره‌ي گروه ‌سني شركت‌كنندگان مي‌گويد: «در اين جشنواره‌ همه‌ي دانش‌آموزان در همه‌ي پايه‌ها  مي‌توانند شركت كنند و محدوديتي دراين‌باره وجود ندارد.»

دبير جشنواره درباره‌ي  اين جشنواره توضيح مي‌دهد: «برای شرکت در بخش پروژه‌های تبیان، دانش‌آموزان مي‌توانند از میان پروژه‌های پیشنهادی ارائه شده در شاخه‌های گوناگون فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم زیستی و پزشکی، نانو، هنر و معماری، علوم انسانی و اسلامي یا بخش کاردستی علمی ارائه‌شده در سایت تبیان با توجه به استعداد، سن و علاقه، موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنند و یا از بانک ایده‌های پروژه‌های سال‌های گذشته و فعالیت‌های دانش‌آموزان بهره ببرند و سپس از طریق سامانه‌ي ثبت‌نام الکترونیک ثبت‌نام کنند.»

فطيرخوراني درباره‌ي بخش‌هاي مختلف اين جشنواره توضيح مي‌دهد كه «جشنواره، شامل سه بخش است. غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات. در اين جشنواره استادان دانشگاه به داوري دستاوردها و پروژه‌های دانش‌آموزان مي‌پردازند.»

او مي‌گويد: «امسال دو جشنواره‌ي استاني ديگر در خراسان و اصفهان هم خواهيم داشت. »

 دبير جشنواره هم‌چنين مي‌گويد: «دانش‌آموزاني كه در جشنواره شركت مي‌كنند و كارهايشان پذيرفته مي‌شود مي‌توانند از استادان دانشگاه مشاوره بگيرند و از آزمايشگاه‌هاي دانشگاه استفاده كنند.»

او مي‌گويد: «70‌درصد شركت‌كنندگان در اين جشنواره دانش‌آموزان دختر و 30‌درصد پسرها هستند.»

اختتامیه‌ي اين جشنواره در اردیبهشت‌ماه سال 1395 در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد. براي كسب اطلاعات بيش‌تر به  نشاني www.tebyan.net مراجعه فرماييد.

کد خبر 325505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha