به گزارش همشهري، فيلمساز و بازيگر ايراني كه با پنجمين تجربهخود در بخش مسابقه شصت و ششمين جشنواره فيلم برلين حضور داشت، روز جمعه پيش از نمايش اژدها وارد ميشود در كاخ جشنواره مقابل خبرنگاران نشست و اعتراف كرد كه يك فيلم شلوغ ساخته است. حقيقي گفت: ايده من ساختن يك فيلم آشفته بود و ميخواستم ببينم واكنش مخاطبان به آن چيست.
در جريان توليد فهميدم شايد يك ژانر خاص پاسخگوي من نباشد و تبديل به همان فيلمهاي خستهكننده شود. اژدها وارد ميشود در حالي در بخش مسابقه برلين به نمايش درآمد كه اكران آن در جشنواره فيلم فجر هم با واكنشهاي متضاد مواجه شده بود. پس از آنكه فيلم در برليناله روي پرده رفت، برخي منتقدان ازجمله دبورا يانگ از هاليوود ريپورتر و لي مارشال از اسكرين ديلي حتي در تعريف كردن خط داستاني به ديده ترديد نگريستند و آشكارا از اينكه نميدانستند به تماشاي چه فيلمي نشستهاند، ابراز شگفتي كردند. با اين حال، حقيقي در گفتوگوي خود بخشهاي مبهمتر اژدها وارد ميشود را بهويژه براي مخاطبان غربي روشن كرد و با اشاره به اينكه فيلمش هيچ پيام سياسي ندارد، افزود: ميخواستيم همان حسي را ايجاد كنيم كه شما الان داريد و به زبان نميآوريد.
وقتي از سينما بيرون ميرويد، مدتها به فيلم من فكر ميكنيد. اين همان چيزي است كه من ميخواستم. ظاهرا استفاده از يك شورولت ايمپالا در فيلم نكتهاي است كه از چشم مخاطبان غربي بهويژه آمريكايي دور نمانده است. كارگردان اژدها وارد ميشود درباره اين خودرو قديمي زردرنگ كه احتمالا تنها بخش «داستان واقعي» فيلم است، گفت: داستان در 1963ميگذرد و ما دنبال خودرويي مناسب ميگشتيم. ايمپالا چشمانداز و كيفيتي سينمايي دارد و به درد پرده عريض ميخورد؛ يك خودرو واقعا عريض و واقعا كوتاه.