مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از همکاری سازمان پسماند شهرداری با سازمان‌های پسماند سراسر کشور در اجرای طرح نوروزی «سفیران سبز زمین» خبر داد و گفت: گردشگران نوروز۹۵ امسال، سفیران سبز زمین می‌شوند.

حسين جعفري اظهار كرد: در نوروز95، با همكاري شهرياران جوان در مبادي ورودي و خروجي شهر تهران بروشورهاي آموزشي در اختيار مسافران و شهروندان قرار مي‌گيرد كه در آن توصيه‌هاي حفظ محيط‌زيست و مديريت زباله و پسماند در سفر آموزش داده شده است. مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران درباره محتواي آموزشي اين بروشورها اظهار كرد: توصيه‌هايي شده در رابطه با اينكه مسافران نوروزي، زباله‌ها را از داخل ماشين به بيرون پرت نكنند يا آنكه زباله‌ها در محل اتراق رها نشود و زباله به نخستين شهري كه از آن عبور مي‌كنند، منتقل و تخليه شود تا بدين‌ترتيب گامي همگاني در جهت حفظ طبيعت برداشته شود.

جعفري اعلام كرد: علاوه بر آموزش به مسافران بسته‌هاي كيسه زباله نيز اهدا مي‌شود تا امكان مديريت زباله براي گردشگران مهيا باشد. وي افزود: دريافت بروشور آموزشي، مجوز شركت در مسابقه‌اي است كه طي آن شهروندان با نصب اپليكيشن «تهران زيبا» روي گوشي تلفن همراه‌، مي‌توانند از زباله‌هايي كه به شهر منتقل كرده و در مخزن‌هاي زباله قرار دهند، عكس گرفته و به سامانه ارسال كنند و بدين ترتيب آنها از طريق شماره سريال بروشورهاي دريافتي و تصاوير ارسال شده در مسابقه شركت داده مي‌شوند. جعفري با تأكيد بر اينكه مديريت پسماند و زباله يك حركت داوطلبانه براي حفظ طبيعت و محيط‌زيست است، تصريح كرد: همزمان با روز طبيعت نيز افرادي كه زباله‌هاي اطراف خود را جمع‌آوري كنند، به تعداد كيسه‌هاي تحويل داده شده كارت شركت در قرعه‌كشي را دريافت مي‌كنند.