همشهری آنلاین: رئیس جمهوری گفت: در سفر به استان یزد، مسائل و مواردی که در تهران بررسی شده است و طرح‌ها و پروژه‌هایی که باید در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به اتمام برسد؛ به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش ایرنا ، حسن روحانی در بدو ورود به استان یزد در فرودگاه شهید صدوقی در سخنانی کوتاه با اظهار خرسندی از حضور در استان یزد، افزود: مردم این استان به سخت کوشی، تلاش و تقوی معروف هستند.

وی اظهار داشـت: در دیدار با نخبگان و بزرگان و بخش اقتصادی، درباره آنچه برای آینده این استان می تواند مد نظر قرار گیرد، بحث و بررسی می شود.

رييس جمهور اظهار امیدواری کرد این سفر مایه خیر و برکت برای مردم استان یزد باشد.

یزد نخستین استان کشور از لحاظ سرانه صنعتی ( کل سرمایه گذاری تقسیم بر جمعیت) است و چهارمین استان کشور از لحاظ کشت گلخانه ای محسوب می شود.

22 جایگاه نخست قبولی کنکور سراسری دانشگاه ها، 51 درصد از تولید سنگ آهن کشور، تولید 45 درصد کاشی و سرامیک، 27 درصد تولیدات نساجی کشور، ظرفیت بالای میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا و نخستین شهر خشتی جهان، انرژی خورشیدی و پزشکی به عنوان رتبه نخست کشور در زمینه پزشک و تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت از دیگر توانمندی های این استان کویری است.