تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۴

شروین طاهری: مخالف‌خوانی برای خداداد، هزار کیلومتر دورتر.

خداداد باور نمی‌کرد که مخالف‌خوانی‌های سکوهای مشهد در تهران و روی سکوهای همیشه خالی ورزشگاه اکباتان هم ادامه پیدا کند اما مشهدی‌های دوستدار میثاقیان جمعه شب خودشان را به خانه راه‌آهن رسانده بودند و با به کار بردن کمی رنگ زرد و به بهانه تشویق تیم میزبان، از خجالت خداداد درآمدند.

از حضور پرسروصدای حدود 50 هوادار سرسخت در ورزشگاه راه‌آهن که مدیران آن رسم دارند در بازی‌های حیثیتی لیدرها و تماشاگران تیم‌های مطرح پایتخت را استخدام کنند، پیدا بود که اکبر میثاقیان زحمت مدیران باشگاه را کم کرده و خود برای تیمش از هزار کیلومتر آن طرف‌تر تماشاگر دست‌وپا کرده است.

 همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد وقتی ابومسلم خداداد برای دومین بار ظرف 4 ماه توسط راه‌آهن مثیاقیان به زانو درآمد، محتوای شعارها از تشویق راه‌آهن و میثاقیان به زیر سئوال بردن حضور عزیزی روی نیمکت سیاه‌جامگان خراسان تغییر یافت، آن هم با لهجه شیرین مشهدی.

این هزینه سنگینی است که مرد مورد اطمینان شفق به خاطر بیرون کردن میثاقیان از ابومسلم می‌پردازد. برخی کنایه می‌زنند که چگونه جای ابومسلم و راه‌آهن در جدول لیگ‌برتر از لیگ ششم تا هفتم عوض شده است. در واقع شیرین‌ترین بخش انتقام میثاقیان از خداداد به قعرنشینی ابومسلم در پایان هفته هفتم مربوط می‌شود.

 در مقابل اطرافیان خداداد سعی دارند پیش از بازی دشوار هفته آینده با مقاومت سپاسی در ورزشگاه ثامن، به هواداران خشمگین مشهدی بقبولانند که شرایط ابومسلم در این فصل بسیار شبیه 2 فصل پیش است که سیاه‌جامگان با میثاقیان تمام نیم‌فصل اول را در انتهای جدول سپری کردند ولی در پایان فصل عنوان بهترین تیم شهرستانی را از آن خود نمودند.

رشت، بن‌بست پگاه

 پگاه، داستان آخرین حضورش در لیگ‌برتر را به شکل غم‌انگیزی از نو می‌نویسد. جریمه سنگین بازیکنان و کادرفنی هم فصلی از این داستان است. دیروز روابط عمومی پگاه در اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از مردم گیلان به خاطر کسب نتایج ضعیف، از جریمه سنگین کادرفنی و بازیکنان تیم خبر داد. در این اطلاعیه آمده است که مسئولان باشگاه تاکنون هیچ گزینه‌ای را برای جایگزینی مجید جهانپور در نظر نگرفته‌اند.

 اما این مژده داده شده است پس از دیدار پگاه و پاس همدان که جمعه آینده در رشت برگزار می‌شود هیأت‌مدیره پگاه در ارتباط با وضعیت این تیم تصمیم‌گیری خواهد کرد. پس بعید نیست سرانجام هفته هشتم، نخستین قربانی را از لیگ برتر بگیرد. اگر چنین شود لیگ هفتم یکی از متواضع‌ترین مسافرانش را از دست می‌دهد چراکه جهانپور در گفت‌وگو با فوتبال ایران خود را مقصر اصلی ناکامی پگاه دانسته است. شکست 2 بر صفر از فجر سپاسی، چهارمین باخت تیم بدون برد شهر باران محسوب می‌شد.

 ضمن اینکه غلام پیروانی با تیم جنگنده‌اش از حالا پایه‌های نیمکت خداداد عزیزی و ساموئل دارابینیان را هم به لرزه درآورده است.اما مجید جهانپور دلایل ناکامی‌های پگاه را چنین عنوان می‌کند: چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم ولی بهانه‌ای برای باخت نداریم چون برخلاف مسابقات قبلی، خوب بازی نکردیم.

در فصل نقل و انتقالات، باشگاه دچار مشکلاتی بود و در روزهای آخر اقدام به جذب بازیکن کردیم که این موضوع ناهماهنگی‌هایی را به وجود آورد. متأسفانه به بن‌بست رسیده‌ایم و در این میان من مقصر اصلی‌ام.

مربی باتجربه رشتی به پیروزی بر پاس همدان به چشم آخرین فرصت نگاه می‌کند و درباره شایعه برکناری‌اش می‌گوید: بعد از بازی (با فجر) در کنار آقای شاد، مدیرعامل باشگاه بودم و هیچ صحبتی در این مورد مطرح نشد. این شایعه مدتی است که ایجاد شده ولی من اطلاعی از این موضوع ندارم.

«ابو» جایش را تعارف می‌کند

قاسمپور، دیگر مربی متواضعی است که جایگاهش تا پیش از فرا رسیدن هفته هشتم لیگ‌برتر تهدید می‌شود.

 او که پیش‌تر لقب نخستین قربانی لیگ‌ هفتم را گرفته بود، با اصرار هیأت‌مدیره صنعت نفت به کارش ادامه داد و با گرفتن یک تساوی خارج از خانه ضمن آرام کردن موقتی اوضاع، سقوط 5 هفته‌ای پیکان به اعماق جدول را تداوم بخشید. هرچند که مشکل صنعت نفت در این فصل نه بازی‌های خارج خانه که هر 5 امتیازش را از آنها به دست آورده بلکه بازی‌های داخل آبادان بوده است.