در گفتوگویی اختصاصی که با این سینماگر انجام شده، فیلم تحسینشدهی دیپان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. ژاک اودیار را اسکورسیزی سینمای فرانسه لقب دادهاند.
همزمان با درگذشت ژاک ریوت فیلمساز-منتقد پرآوازهی فرانسوی یادنامهای ترتیب داده شده و در مقالهای مفصل از جاناتان رزنبام درباره او در همین بخش آمده: «احتمالاً هیچ شمایل یکهای، تناقضات سینمای آوانگارد را به مثابه یک نهاد و نیروی اجتماعی بهتر از ژاک ریوت دراماتیزه نکرده است...»
گفتوگوی حسن حسینی با فابیو تستی ستارهی سینمای ایتالیا از خواندنیهای این شماره است.
بخش سینمای ایران اما انگشت بر یکی از مهمترین موضوعات این سالها گذاشته است؛ سهم ادبیات در سینمای ایران. این موضوع به تفصیل در میزگرد محمدحسن شهسواری، شادمهر راستین، جواد طوسی و در نشست جداگانهای با حضور نغمه ثمینی و مجید اسلامی و یادداشتهای محمد بهارلو، هوشنگ گلمکانی، پرویز نوری، بهروز افخمی، ناهید طباطبایی، مهسا محبعلی و... یعنی هم از منظر سینما و هم از منظر ادبیات مورد واکاوی قرار گرفته است.
موضوع مهم و کلیدی «واقعیت در ادبیات داستانی» محور بخش ادبی این شماره سینما و ادبیات است.