تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

اولین جلسه مجمع عمومی بانوان مدیر شهرداری تهران برگزار شد.

اين مجمع، تشكلي درون سازماني، فرهنگي و اجتماعي است كه براي شناسايي، پرورش و حمايت نخبگان و بانوان مدير شهرداري تهران ايجاد شده و ماموريت آن رشد معنوي و مادي بانوان مدير و ارتقاي دانش و منزلت آنان در شهرداري تهران به‌منظور كمك به مديريت ارشد شهرداري براي دستيابي به اهداف و برنامه‌هاي مصوب است.

محمدباقرقاليباف، شهردار تهران نيز چندي پيش با اشاره به بهره‌مندي از توان مديريتي بانوان در شهرداري، از شكل‌گيري اين مجمع خبر داده و گفته بود قرار است مجمع به عنوان بازوي مشورتي مديريت شهري عمل كند. زهرا مشير، مشاور امور بانوان شهردار تهران، در نخستين جلسه اين مجمع با تأكيد بر ضرورت وجود فضاي رفاقتي به جاي رقابت ميان مديران به‌ويژه بانوان مدير اظهار كرد: براي تربيت نيروي انساني متخصص و متعهد به‌ويژه در مورد زنان در كشور كم كار شده و توانمندي‌هاي بسياري از زنان مغفول مانده كه مجمع مي‌تواند به رفع اين مسئله كمك كند.

وي افزود: از مجمع انتظار داريم در زمينه طراحي سبك مديريت زنان مسلمان ايراني هدفگذاري دقيقي داشته باشد و اميدواريم اين تجربه موفق را بتوانيم به كل كشور تعميم داده و براساس دكترين امام و رهبري پيش برويم. مشير خاطرنشان كرد: مديريت زنان و مردان مكمل يكديگر است و باهم مي‌توانند مديريت جامعي ايجاد كرده تا خلأهاي موجود مديريتي را كاهش دهند. ناصر اماني، معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهرداري نيز پيگيري براي ايجاد مجمع را از 2سال قبل عنوان كرد و گفت: تشكيل مجمع نيازمند ايجاد زيرساخت‌هايي بود كه انجام شد و اكنون شاهد شكل‌گيري آن هستيم تا بتوانيم از انرژي بانوان شهرداري براي رشد خودشان و ديگر بانوان تهران بهره‌مند شويم.

محمدعلي دارياني معاون توسعه منابع انساني نيز با اشاره به حضور بانوان در عرصه مديريتي شهرداري تهران گفت: افتخار مي‌كنيم سازماني در اين عرصه توانسته به خوبي فعاليت كند و ميدان را براي حضور بهتر بانوان مدير شكل دهد. توانمندي‌هاي زنان بيشتر از مردان همتراز خودشان است و كار را مسئولانه‌تر و بدون حاشيه جلو مي‌برند.لازم به ذكر است در اين جلسه انتخابات هيأت رئيسه و هيأت مديره اين مجمع نيز برگزار شد.