به گزارش مهر، دکتر سیدعلی حسینی در اين باره گفت: آییننامهای که وزارت بهداشت و وزارت علوم به صورت مشترک پیشنهاد دادهاند، مراحل نهايي خود را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی میکند.
وی افزود: همچنين وزارت بهداشت پیشنهادهایی برای ارتقاء اعضای هیات علمی به صورت اختصاصی ارائه داده است كه طي آن برای استادی که جنبههای برجسته شاگردپروری دارد و فعالیتهای کاملا برجسته آموزشی دارد، امتیاز قابل توجهي در نظر گرفته شده است.
حسینی اظهار داشت: به آن دسته از اعضاي هيئت علمي كه که در آموزش بالینی، در راندهای بخشهای بیمارستانی، در اتاق عمل، در ارتباط با دانشجو و در آموزشهای سرپایی بسیار برجسته هستند، امتیازهایی تعلق میگيرد تا ارتقای آنها تسهیل شود.
وی افزود: با توجه به اینکه حوزههای آموزش نظری و عملی همواره در تمام آییننامهها وجود داشته است، بخشهایی که از نظر آموزش پزشکی اهمیت داشته را در این آییننامه پیشنهاد کردهایم.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: حضور استاد در بالین، آموزش و بیمارستان است که آن را به عنوان شروط مهم برای ارتقای یک استاد پیشبینی کردهایم.
وی یادآور شد: در واقع در آییننامه ارتقاء به لحاظ کمیت آموزش و هم به لحاظ کیفیت آموزش در عرصههای مختلف آموزش علوم پزشکی و بیمارستانهای آموزشی، امتیازها را مشخصتر کرده و به طور واضح به این فعالیتها نمره دادهایم.
حسینی خاطرنشان کرد: در این آییننامه پیشبینی کردهایم تا استادان سرآمد در عرصه آموزش، بتوانند راحتتر ارتقاء پیدا کنند و حتی اگر مقاله چندان بالایی در پژوهش نداشتند به دلیل فعالیتهای آموزشی خود و برجسته بودن بتوانند ارتقاء بگیرند.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: حتی استادانی که در تولید دارو، تولید تجهیزات پزشکی، کار برجسته پژوهشی داشته باشند يا استادانی که جزء دانشمندان برتر قرار بگیرند با سرعت بیشتری ارتقاء پیدا میکنند.