تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۶

همشهری دو - حسین رحمانی: سفر با هواپیما، با توجه به قیمت بلیت آن، به سفر لوکسی تبدیل شده است.

 هرچند به دليل كوتاه بودن زمان سفر با هواپيما و راحتي سفر به اين طريق، بسياري ترجيح مي‌دهند مسافت‌هاي طولاني را با هواپيما طي كنند.

اگر اهل سفر با هواپيما هستيد، مي‌توانيد از طريق سايت اينترنتي شركت‌هاي هواپيمايي بليت سيستمي را به طور مستقيم خريداري كنيد. اما از سايت‌هاي واسطه هم مي‌توانيد كمك بگيريد. از طريق اين سايت‌ها مي‌توانيد به سادگي بليت شركت‌هاي هواپيمايي مختلف را كه به صورت چارتر ارائه مي‌شود، بخريد و مجبور نباشيد بين سايت‌هاي هواپيمايي‌هاي مختلف بگرديد و گيج شويد. به خصوص در ايام پس از عيد كه مسافرت‌ها كمتر مي‌شود، در اين سايت‌ها مي‌توان بليت‌هاي ارزان‌تري پيدا كرد.

فرايند خريد بليت هواپيما هم تقريبا مانند فرايند خريد بليت اتوبوس و قطار است. در مرحله اول بايد در سايت ثبت‌نام كنيد و پس از دريافت نام كاربري و رمز عبور، وارد سايت شويد. سپس در صفحه اصلي سايت، شهر مبدا، شهر مقصد، تاريخ حركت و اطلاعات ديگر را مشخص كنيد و روي دكمه «جست‌وجو» يا «جست‌وجوي بليت» كليك كنيد.

در مرحله بعدي فهرستي از پروازهاي موجود به نمايش درمي‌آيد كه مي‌توانيد پرواز مورد نظرتان را انتخاب و روي آن كليك كنيد. در مرحله بعد وارد صفحه ثبت مشخصات فردي مي‌شويد و در نهايت به درگاه پرداخت اينترنتي مي‌رويد و در آن قسمت پس از واريز كردن وجه مورد نظر (از طريق كارت شتاب) به سايت قبلي برمي‌گرديد و اطلاعات بليت‌تان را مي‌بينيد. اين اطلاعات از طريق ايميل و پيامك هم براي شما فرستاده مي‌شود.

  • نكته‌ها

ترمينال پروازهاي داخلي بسته به شركتشان متفاوت است. پيش از خريد بليت به نشاني ترمينال پرواز مورد نظر توجه كنيد.

براي گرفتن كارت پرواز و ورود به هواپيما، كارت ملي يا شناسنامه همراهتان باشد.

آخرين مهلت براي مراجعه به باجه‌هاي پذيرش مسافر در پروازهاي داخلي يك ساعت و 30دقيقه قبل از پرواز است. پس اگر مي‌خواهيد لحظه آخر بليت بخريد، به اين مسئله توجه كنيد و زمان مورد نياز براي رسيدن به فرودگاه را هم درنظر بگيريد.