تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

استودیو والت دیزنی به لطف فروش ۳۰۰ میلیون دلاری فیلم «کتاب جنگل»، برای پانزدهمین سال پیاپی از مرز فروش ۲ میلیارد دلار در بازار جهانی گذشت.

ضمن اينكه فيلم با فروش 104ميليون دلاري در نخستين هفته اكران در آمريكاي شمالي به‌راحتي بر صدر جدول فروش تكيه زد. به گزارش همشهري، كتاب جنگل كه به واسطه بازي يك بازيگر نوجوان هندي پيش از ديگر نقاط دنيا در هند روي پرده رفته بود، اين هفته در بيش از 4هزار سالن آمريكا و كانادا به نمايش عمومي درآمد و پس از «خشمگين7» 142ميليون دلاري، به پرفروش‌ترين افتتاحيه تاريخ در ‌ماه آوريل تبديل شد. اين فيلم براساس كتاب محبوب روديارد كيپلينگ نويسنده بريتانيايي زاده هند ساخته شده و علاوه بر تماشاگران، منتقدان و كارشناسان هم به آن روي خوش نشان داده‌اند.

استوديو ديزني سال1967 با الهام از كتاب كيپلينگ انيميشن 4ميليون دلاري كتاب جنگل را روانه پرده سينماها كرد كه درنهايت بيش از 200ميليون دلار فروخت. بازسازي انيميشن‌هاي موفق سياست تازه مديران ديزني است كه پس از توفيق تجاري آثاري چون «آليس در سرزمين عجايب»، «سيندرلا» و «مالفيسنت»، به كتاب جنگل رسيد و در آينده نزديك با «ديو و دلبر» ادامه مي‌يابد. در اين فيلم اما واتسن، ستاره «هري پاتر» نقش اصلي را ايفا كرده است.

كتاب جنگل به كارگرداني جان فاورو با بودجه 175ميليون دلاري توليد شده و صدرنشيني آن در بازار كشورهايي چون فرانسه، آلمان، انگليس، ايتاليا، برزيل، اسپانيا و چين از فروش رؤيايي آن حكايت مي‌كند. فيلم داستان پسركي جنگلي به نام موگلي است كه در ميان گرگ‌ها بزرگ شده اما خيلي زود درمي‌يابد كه آينده‌اي در جنگل ندارد. ايدريس البا، بن كينگزلي، اسكارلت جوهانسن و كريستوفر واكن ستاره‌هايي هستند كه به جاي حيوانات وحشي جنگل حرف زده‌اند.