گروه بورس: رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری سهام شرکت مخابرات در نیمه نخست آبان ماه خبر داد.

غلامرضا حیدری‌کردزنگنه در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت پذیرش سهام شرکت مخابرات ایران در بورس گفت: شرکت مخابرات ایران در هفته جاری ترازنامه تلفیقی خود را ارائه خواهد کرد و پس از آن مجمع خود را برگزار می‌کند.

وی افزود: با انجام این فعالیت‌ها، ظرف یک تا 2 هفته آینده سهام مخابرات آماده واگذاری خواهد شد و سهام این شرکت نیمه اول آبان ماه در بورس عرضه می‌شود.

وی درباره تبدیل ودیعه‌های مشترکان شرکت مخابرات به سهام گفت: موضوع تبدیل ودیعه‌های مشترکان شرکت مخابرات به سهام منتفی است. ودیعه‌ها مبالغی نیستند که قابل تبدیل به سهام یا قابل استرداد باشند چراکه مشترکان در هر صورت کالایی را خریداری کرده‌اند و در حال استفاده از آن هستند.

نظر وزیر ارتباطات

از سوی دیگر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم درباره‌سرانجام تبدیل ودیعه‌های مشترکان مخابرات به سهام گفت: برای این موضوع باید مراحل مختلف قانونی طی شود تا این امر نهایی شود زیرا نظر مخابرات این است که ودیعه‌ها قابلیت تبدیل شدن به سهام را دارد. بنابراین باید منتظر ماند تا زمانی که مجوز وارد شدن سهام مخابرات به بورس داده می‌شود، سرانجام تبدیل شدن ودیع به سهام نیز مشخص شود.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: تبدیل ودیعه‌ها به سهام در بورس نظر شرکت مخابرات بود و این که تبدیل به سهام شود باید سازمان خصوصی‌سازی و بورس این تصمیم را اتخاذ کنند و همچنین با توجه به این که لایحه اصل 44 در حال تصویب است باید دید چه امتیازاتی به دولت داده می‌شود تا در این‌باره تصمیم‌گیری کند.

سایپا و ایران‌خودرو واگذار می‌شوند

رئیس هیأت عامل سازمان خصوی‌سازی همچنین درمورد واگذاری سهام 2 شرکت بزرگ خودروسازی گفت: درصد کمی از سهام دولت در شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو از طریق سهام عدالت به مردم واگذار خواهند شد و مابقی سهام نیز از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

زنگنه  در پاسخ به این پرسش که آیا وی با مدیرعامل سازمان گسترش برای واگذاری سهام این شرکت به توافق رسیده است یا خیر گفت: در هر صورت براساس مصوبات دولت سهام این 2 شرکت باید واگذار  شوند و ما به هر حال سهام دولت را در این 2 شرکت به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

سهام مس در بورس مالزی

معاون سازمان خصوصی‌سازی هم اعلام کرد: شرکت ملی مس به‌عنوان اولین شرکت ایرانی تا پایان سال در بورس مالزی پذیرفته می‌شود.

 مهدی عقدایی در گفت‌وگو با فارس گفت: درخواست حضور این شرکت در بورس مالزی مورد تائید سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفته و در این رابطه نامه‌نگاری‌هایی نیز انجام شده است. اگر مسئولان این شرکت دیگر مراحل را طی کنند تا پایان سال ملی مس به‌عنوان اولین شرکت ایرانی در بورس مالزی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

عقدایی در پاسخ به این سؤال که آیا مهلت یک ماهه خریداران بلوکی و 20 درصدی ملی مس تمدید خواهد شد گفت: این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و خریداران بلوک ملی مس باید حداکثر تا ششم آبان نسبت به پرداخت 200 میلیارد تومان اقدام کنند.

عقدایی با اشاره به این مطلب که  عرضه  بلوک دوم ملی مس منتفی است گفت: اگر بازار سهام از شرایط مناسبی برخوردار باشد و اصطلاحا کشش داشته باشد نسبت به عرضه یک بلوک 5 درصدی از سهام ملی مس اقدام خواهیم کرد. 3 درصد دیگر نیز در قالب عرضه تدریجی به فروش خواهد رسید.

برچسب‌ها