همشهری آنلاین: سهام شرکت مخابرات روز اول دی در بورس اوراق بهادار تهران عرصه خواهد شد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، نشست هماهنگی پذیرش و عرضه سهام شرکت مخابرات ایران با حضور علی رحمانی و مهندس صابر فیضی مدیران عامل دو شرکت بورس و مخابرات برگزار شد.

در پایان این نشست مقرر شد مدارک مورد نیاز پذیرش تا روز اول آذر 86 تکمیل و گزارش پذیرش و پیش نویس امیدنامه شرکت مخابرات برای طرح در هیئت پذیرش تا 13 آذر 86 تهیه شود.

پس از این مراحل، نشست معارفه با سرمایه‌گذاران و فعالان بازار برگزار خواهد شد تا سهام شرکت مخابرات ایران در نخستین روز دهمین ماه سال در بورس تهران عرضه شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد در خصوص بازاریابی برای سهام، ضمن ادامه مذاکرات با شرکت‌های خارجی، از طریق شرکت‌های تأمین سرمایه نیز اقدام و با توجه به اهمیت قیمت‌گذاری شرکت مخابرات ایران و تفاوت آن با روش‌های متداول قیمت‌گذاری، از طریق بورس دوره آموزشی قیمت‌گذاری شرکت‌های مخابراتی با همکاری مؤسسات خارجی برگزار شود.

مهمترین اقدامات شرکت مخابرات ایران در فاصله زمان بندی آماده سازی پذیرش تا عرضه شامل تعیین تکلیف حساب‌های فیمابین با شرکت‌های همگروه خصوصاً شرکت ارتباطات زیر ساخت، بررسی ساختار مالی و لزوم افزایش سرمایه، تهیه صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده سال 85، صورت‌های مالی تلفیقی میان‌دوره‌ای منتهی به پایان شهریور 86 و گزارش بودجه حسابرسی شده سال 86، بررسی وضعیت نرم‌افزارهای مالی و حسابداری و تجهیز واحد مالی و تهیه برنامه کسب و کار اعلام شده است.

صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نیز اقدامات اجراشده برای آماده‌سازی شرکت و ورود به بورس را در چهار محور تشریح کرد.


وی گفت: اساسنامه شرکت مخابرات ایران (مطابق با اساسنامه تیپ بورس) به تصویب هیئت دولت رسیده، برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شده است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: جدا شدن شرکت ارتباطات زیرساخت از شرکت مخابرات ایران در سال 1385، به‌صورت کاهش سرمایه دولت در شرکت مخابرات اعمال شده است. خالص دارایی‌های شرکت فن‌آوری اطلاعات نیز در ابتدای سال 1386 به شرکت‌های مخابرات استانی منتقل و شخصیت حقوقی آن از شرکت مخابرات ایران منفک شده است.

فیضی خاطرنشان کرد: با توجه به روشن شدن موارد فوق صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده سال 1385 تا پایان نیمه نخست آبان به بورس ارائه خواهد شد.

وی در خصوص تعیین تکلیف حقوق عمومی در ترازنامه تلفیقی شرکت مخابرات ایران یاداور شد: در نخستین هفته بعد از ماه مبارک رمضان، نشستی با حضور سران سه قوه و وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل خواهد شد تا درباره نحوه تبدیل آن به سرمایه تصمیم‌گیری شود.

بر این اساس کارگزار معرف شرکت مخابرات ایران، هفته آینده در جلسه هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران تعیین و به بورس معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها