همشهری آنلاین: حسن خمینی گفت: چنانچه حوزه امنیت یک کشور نسبت به آزادی های فردی آحاد جامعه تعریف مشخصی نداشته باشد طبیعتا جامعه به امنیتی شدن سوق پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسملین سید حسن خمینی در آیین تجدید پیمان مدیران و کارکنان حراست دستگاه‌ها با امام راحل(ره) افزود: حوزه امنیت کشور باید نسبت به آزادی‌های فردی و اجتماعی تعریف داشته باشد تا شرایط امنیتی آن مطلوب باشد.

وی با بیان اینکه امنیت جامعه امری پسندیده و ارزشمند است ولی برقراری امنیت در ابعاد مختلف به معنای امنیتی شدن جامعه نیست گفت: امنیت برای ایجاد آرامش است اما اگر از حد خود بگذرد به ضد خود تبدیل می‌شود.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه مطلوبیت شرایط امنیتی کشور باعث توسعه و شکوفایی فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی جامعه می‌شود افزود: امنیت برای فعالیت عادی و روزمره زندگی مردم و بخش‌های مختلف امری حیاتی و لازم است که باید همواره آن را تامین کرد.

وی همچنین با بیان اینکه به انسان‌ها نباید به عنوان سوژه نگاه کنیم گفت: انسان ممکن الخطا است و اگر خلاف کرد باید به عنوان بیمار با او برخورد کرد و تلاش کرد تا او را به جامعه بازگرداند.

سید حسن خمینی افزود: مچگیری درجامعه با ایجاد امنیت تفاوت دارد و مسئولان باید با مردم دلسوزانه برخورد کنند و این دلسوزی باید به فرهنگی در میان همه تبدیل شود و همه خیرخواه همدیگر باشند.

وی با اشاره به امنیت مطلوب کشوردر میان منطقه آشوب‌زده خاورمیانه گفت: امروز حکومت جمهوری اسلامی ایران یک نظام پرتوان مقتدر در ایجاد امنیت در یک منطقه طوفان زده است و این به دلیل تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

سید حسن خمینی افزود: بر اساس روایت‌ها و احادیث دو نعمت سلامتی و امنیت همواره مورد غفلت واقع می‌شود و امنیت در مقیاس بزرگتر به معنای سالم بودن جامعه است که نقش حیاتی در استفاده از مواهب جامعه دارد.

مدیران و کارکنان حراست دستگاه‌های اجرایی همزمان با گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) با حضور در حرم مطهر امام راحل (ره) به مقام شامخ رهبر کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.