همشهری آنلاین: اگر فردی باشید که در حال پیر شدن باشید، می‌توانید انتظار داشته باشید که غذای‌تان را یک روبات برای‌تان سرو کند،

یک صندلی‌ چرخدار با توانایی شناسایی صدا را سوار خواهید شد یا حتی ممکن است  بتوانید پرستاری روباتی را استخدام کنید.

به گزارش  آسوشیتدپرس درحالی‌که تقریبا 22 درصد جمعیت ژاپن از هم اکنون 65 سال یا بیشتر دارند، شرکت‌های تجاری به دنبال فروختن کالاهایی از ماشین‌هایی که می‌توان به راحتی سوار آنها شد تا تختخواب‌های با کنترل‌ راه دور به آنها هستند و براساس آمار منتشرشده در سال 2006 بازار این محصولات در ژاپن به 1.08 میلیارد دلار رسیده است.

در یک اجلاس مراقبت خانگی و بازتوانی که در هفته گذشته در توکیو برگزار شد،برخی از چنین محصولاتی به نمایش در آمد.

از جمله یک روبات تغذیه‌کننده به نام My Spoon که به افراد سالمند و  ناتوان کمک می‌کند تا با یک بازوی چرخان که بر روی آنها قاشق و چنگال سوار می‌شود، غذا بخورند.

دانشگاه علوم توکیو یک "لباس عضلانی" لاستیکی و نایلونی  اختراع کرده است که با حمایت کردن از بخش بالایی تنه‌، بازوها و شانه‌ها سالمندان را فعال نگه می‌دارد.
نمونه اولیه این لباس که مانند - جلیقه نجات با اندازه بزرگ - به نظر می‌رسد و با فشار هوا کار می‌کند - به سالمندان کمک می‌کند تا اشیای سنگین را بردارند.

یک محصول دیگر یک صندلی چرخدار هوشمند است که برای رساندن فرد به  مقصد از  GPS استفاده می‌کند  و دارای حسگرهایی که چراغ‌های قرمز را شناسایی و وسیله را متوقف می‌کند.

یک صندلی چرخدار دیگر طراحی‌شده بوسیله موسسه ملی علوم صنعتی و تکنولوژی پیشرفته که در این اجلاس به نمایش درآمد به دستورات شفاهی فرد مانند جلو، عقب، راست و چپ پاسخ می‌دهد.

همچنین ماشین‌های طراحی شده‌اند که ورود افراد بر روی صندلی چرخدار یا افراد دچار اشکال در راه‌رفتن به  آنها به سادگی صورت می‌گیرد، از جمله ماشین‌های سری Welcab  ساخت شرکت تویوتاکه شعارشان است :"ماشینی  که از دختر شما هم  صبورتر است."

یک لباس روباتی برای تمام بدن ساخت موسسه تکنولوژی کاناگاوا در مجاورت توکیو نیز به نمایش در آمد که  از 22 پمپ هوا نیرو می‌گیرد تا به پرستاران کمک کند که بیماران را از روی تخت‌های‌شان بالا و پایین بیاورند.

حسگرهایی به پوست پرستار متصل است که زمانی را که عضلات او در تلاش برای بلند کردن چیزی سنگین است، شناسایی می‌کند و به پمپ‌‌‌های هوا پیام می‌دهد که  شروع به کار کنند و به فرد کمک برسانند.