سرهنگ قلابی به بهانه صفر کردن خلافی یا تهیه مجوز ورود به طرح ترافیک از طعمه‌هایش کلاهبرداری می‌کرد.

اين مرد با شكايت تعدادي از مالباختگان تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفت. يكي از آنها به مأموران گفت: از طريق يكي از بستگانم با مردي كه خود را سرهنگ ابراهيمي معرفي كرده بود آشنا شدم. در تماس تلفني‌اي كه با او داشتم، وي مدعي شد كه مي‌تواند با استفاده از نفوذ و ارتباطاتش در پليس راهور برايم مجوز ورود به طرح ترافيك يكساله بگيرد.

من و تعدادي از آشنايان با پرداخت بيش از 9ميليون تومان به او، منتظر بوديم كه وي برايمان كارت طرح ترافيك بگيرد اما هرگز خبري از كارت نشد و هر وقت با او تماس مي‌گرفتيم، امروز و فردا مي‌كرد تا اينكه متوجه شدم همه حرف‌هاي او دروغ بوده و وي با اين شگرد از ما كلاهبرداري كرده است.نه تنها اين مرد بلكه بقيه شاكيان هم مدعي بودند كه تلفني با سرهنگ قلابي در تماس بوده و هرگز او را ملاقات نكرده‌اند. آنها مي‌گفتند كه براي صفر كردن خلافي ماشين يا تهيه كارت طرح ترافيك با او تماس گرفته و در ازاي آن مبلغي به‌حساب اين مرد واريز كرده بودند اما ديگر نه خبري از كارت طرح ترافيك شده و نه صفر شدن خلافي.

با اظهارات شاكيان، تيمي از كارآگاهان اداره‌13 پليس آگاهي تهران مأمور رسيدگي به پرونده شدند. با پيگيري شماره‌ حسابي كه سرهنگ قلابي به طعمه‌هايش داده بود مشخص شد كه اين حساب با مدارك جعلي باز شده و اين يعني پشت‌پرده ماجرا يك كلاهبردار حرفه‌اي است.

در ادامه تحقيقات و با ردگيري‌ سرنخ‌هايي كه شاكيان در اختيار پليس قرار داده بودند مشخص شد كه اسم واقعي متهم محمدجواد است و او به دروغ خود را سرهنگ ابراهيمي معرفي مي‌‌كرده است. در ادامه بررسي‌ها مخفيگاه محمدجواد در منطقه ازگل شناسايي شد و محل تردد او در اين منطقه زيرنظر گرفته شد تا اينكه 20خرداد امسال مأموران موفق شدند اين مرد را شناسايي و دستگير كنند. با انتقال متهم به اداره آگاهي مشخص شد كه مرد كلاهبردار با همين شيوه و شگرد اقدام به كلاهبرداري دسته‌جمعي از كارمندان ادارات دولتي و همچنين اتحاديه‌ها و اصناف بازار و... كرده و ميليون‌ها تومان به جيب زده است.

با شناسايي ده‌ها مالباخته و بررسي تراكنش‌هاي مالي حساب‌هاي بانكي متعلق به متهم معلوم شد كه او تا‌كنون بيش از 300ميليون تومان با اين شگرد به جيب زده است كه احتمال دارد با افزايش شاكيان اين مبلغ نيز افزايش پيدا كند. سرهنگ محمدرضا ذاكر استقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: با اعتراف صريح متهم به كلاهبرداري از طعمه‌هايش براي او قرار قانوني صادر شده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت از وي به اداره‌13 پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.