غلامعلی حداد عادل در گفت‌وگو با شبکه خبری یورو نیوز با بیان اینکه ما اروپای مستقل را بیشتر به نفع صلح می‌دانیم تا اروپای مقلد آمریکا، تأکید کرد:

 در صورتی که تحریم علیه ایران برقرار شود، اروپائی‌ها بازنده اصلی آن خواهند بود و ضرر سنگینی را متحمل خواهند شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به اروپا پس از ورود به سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین حراست از ارزش‌های اسلامی در منطقه اروپا و به‌ویژه بوسنی را با اهمیت خواند.

به گزارش اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل، که سه‌شنبه شب به وقت محلی از ژنو وارد سارایوو شد، در جمع ایرانیان مقیم بوسنی و هرزگوین با اشاره به اهمیت حضور هموطنان‌مان در نقاط مختلف جهان، گفت: اسلام زمانی شمار معدودی پیرو داشت اما امروز بیش از یک‌میلیارد نفر در سراسر دنیا از آیین پیامبر گرامی اسلام پیروی می‌کنند.

وی تاکید کرد: امروز وظیفه حفظ و حراست از تعالیم و ارزش‌های اسلامی بر عهده همه مسلمانان است و این امر در منطقه اروپا و به ویژه کشور بوسنی و هرزگوین از اهمیت خاصی برخوردار است. حداد عادل قرار است در مدت اقامت دو روزه خود در سارایوو علاوه بر ملاقات با همتای خود با مقامات عالی‌رتبه بوسنی و هرزگوین از جمله رئیس شورای ریاست‌جمهوری، رئیس شورای وزیران و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

دیدار با رئیس مجلس سنا
حداد عادل در نخستین روز از سفر خود به سارایوو، چهارشنبه 18 مهر در پارلمان بوسنی و هرزگوین با فیلیپوویچ، رئیس مجلس سنای این کشور دیدار کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، وی در این دیدار گفت: مردم ایران نسبت به مردم بوسنی و هرزگوین احساسات بسیار مثبتی دارند و اخبار و پیشرفت‌های این کشور را با دقت و علاقه پیگیری می‌کنند.

تبریک عید به همتایان
حدادعادل با ارسال پیام تبریک به روسای مجالس کشورهای اسلامی فرا رسیدن عید سعید فطر را به آنان تبریک گفت.