همشهری آنلاین: مشاور مقام معظم رهبری درامور بین‌الملل با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران و برخی تهدیدات و فشارها علیه کشورمان، گفت: امروز فشار بر جمهوری اسلامی ایران منحصر به‌فرد نیست، بلکه فشار بر کل جهان اسلام است.

دکتر"علی‌اکبر ولایتی" که پنجشنبه شب در نشست اعضای انجمن اسلامی پزشکان ایران و در حضور جمعی از چهره‌های جبهه متحد اصولگرایی سخن می‌گفت، افزود: فشار بر کشورهای اسلامی همه‌جانبه بوده و در هر جایی به یک شکل است.

وی با بیان این که اگر موضوع هسته‌ای ایران نبود،موضوع دیگری را بهانه می‌کردند، گفت: استعمارگران قدیم و سلطه‌جویان جدید در هر کجا به دنبال یک بهانه‌ای هستند تا جهان اسلام سر بلند نکند و به‌عنوان یک قطب قدرتمند جدید مطرح نباشد.

مشاور مقام معظم رهبری، جهان آینده را جهانی چند قطبی دانست و خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام یک قطب بالقوه در دنیایی است که در آینده چند قطبی خواهد شد.

وی آمریکا، اروپا، ژاپن، روسیه و چین را یک مجموعه قلمداد کرد و گفت: شرایط این گونه نشان می‌دهد که اگر جهان اسلام بتواند به سمت یک وحدت اختیاری و یا الزامی پیش برود، قطب دیگر خواهد بود.

ولایتی با یادآوری این که جهان اسلام به دنبال "آرمان‌خواهی جهان شمول" است، تصریح کرد: کشورهای سلطه‌گر تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا جهان اسلام به یک قطب تبدیل نشود.

وزیر اسبق امور خارجه ایران با تاکید بر این که آنچه بر ما می‌گذرد اختصاصی و کوتاه‌مدت نیست، گفت: جهان اسلام در درازمدت با چنین فشاری و با پیشتازی آمریکا و خط دهی اسراییل روبه‌رو خواهد بود.

وی با بیان این که ملت‌های مسلمان به دنبال آرمان اسلامی هستند، از جهان اسلام به عنوان تنها قطب بالقوه آرمان گرا نام برد و افزود: بقیه قطب‌ها دنبال آرمان خواهی نیستند و این یک نمونه از تعارض است.

ولایتی مواضع بقیه قطب‌ها در مخالفت با این قطب آرمان‌گرا را که به نیازهای فطری بشر پاسخ می‌دهد، مشترک دانست و اظهار داشت: فشار بر جهان اسلام فشار بر بیداری اسلامی است، یعنی آنچه که به صورت امواج قوی در سراسر جهان مشاهده می‌شود.

رییس کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی شورای عالی‌انقلاب فرهنگی، مقوله برخورد تمدن‌ها را سخن بیهوده‌ای ندانست و گفت: نمی‌گویم مسلمانان نیروهای معارض هستند اما اگر آن‌ها مدعی استقلال سیاسی، فکری، مادی و معنوی باشند در تعارض با منافع دیگران است.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: غربی‌ها از دیگران ابتدا در بخش فرهنگ و سپس در سیاست، تبعیت و پیروی می‌خواهند.

وی پایه عمده سلطه‌جویی را فرهنگی خواند و تأکید کرد: نیروی اسلام در برابر سلطه‌گری و فرهنگ مادی و نفع‌طلب غرب می‌ایستد.

ولایتی "لیبرال دمکراسی" غرب را مکتبی مادی و نفع‌طلب تعریف کرد و گفت: در این مکتب هرکس هر قدر بتواند از مواهب مادی حتی با زیرپاگذاشتن حقوق دیگران برخوردار می‌شود و این مساله با مبانی اسلامی تعارض دارد.

وی در ادامه سخنانش به تحولات کشورهای اسلامی و منطقه پرداخت و افزود: با نگاه به جای جای جهان اسلام در می‌یابیم که همه کشورهای اسلامی گرفتار هستند و بیشتر گرفتاری‌های آنان از خارج کشورشان بر آن‌ها تحمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فلسطین با حکومت منتخب مردم مقابله می‌شود، لبنان به سمت یک کشور دولتی پیش می‌رود، طرح تجزیه عراق در مجلس سنای آمریکا به تصویب می‌رسد، سومالی از نقشه جغرافیایی محو می‌شود،مردم افغانستان سال‌هاست که روی آرامش را ندیده‌اند و در پاکستان آرام، بذر درگیری و نفاق پاشیده شده‌است.

ولایتی با بیان این که همه این تلاشها برای آن است که جهان اسلام سر پا نایستد، گفت: سلطه‌گران می‌خواهند امواج بیداری را پیش از آن که به ثمر برسد، از بین ببرند.

وی با تاکید بر این که مشکل غربی‌ها موضوع هسته‌ای ایران نیست، تصریح کرد: در قطعنامه دوم، موضوع موشک‌های دفاعی کشورمان را مطرح کردند و اگر ایستادگی نشود این بار گفته می‌شود چرا حقوق بشر را رعایت نمی‌کنید.

وی دراین‌باره به اهداف دروغین اشغال عراق مبنی بر یافتن سلاح کشتار جمعی و ایجاد دمکراسی اشاره کرد و گفت: سلاح کشتارجمعی که پیدا نشد بامجلس و دولت مردمی عراق کارشکنی می‌کنند و اکنون در پی مقاومت مردم طرح تجزیه این کشور را مطرح کرده‌اند.

ولایتی در عین حال افزود: طرح‌های غربی که در جهت تفرقه‌افکنی است در درازمدت در تعارض با دیگر طرح‌های آن‌ها قرار می‌گیرد زیرا یک‌باره شاهد اتحاد جهان اسلام خواهند بود.

وی با بیان این که هیمنه اسراییل پس از جنگ ‪ ۳۳‬روزه و عقب‌نشینی از غزه فرو ریخته است، گفت: اسراییل که روزی ادعای امپراطوری از نیل تا فرات را مطرح می‌کرد، اکنون دور خود دیوارهای ‪ ۷‬متری می‌سازد.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: اسراییل از موضع تهاجمی به موضع تدافعی روی آورده و از مواضع گذشته خود عقب‌نشینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند حالت نیمه جان اسراییل را حفظ کنند، غافل از آن که نیروی اسلامی متکی به مردم مومن و بیدار شده فلسطین تا پای جان ایستاده است.

ولایتی هدف آمریکا از تضعیف و از بین بردن حکومت‌های مردمی در کشورهای اسلامی را حفظ امنیت اسراییل و بازگرداندن هیمنه شکسته‌شده آن بیان کرد و گفت: برج دیده‌بانی آن‌ها هم‌اینک گرفتار مسایل داخلی خود است.

وی آینده منطقه و جهان اسلام را سرشار از ماجراجویی خواند و افزود: این ماجراجویی توسط آمریکایی‌ها انجام می‌شود اما ملت‌های منطقه مسیر خود را ادامه می‌دهند اگرچه پیروزی آسان به دست نخواهد آمد.

وی با بیان این که موضوع هسته‌یی ایران همچنان در دستور کار کشورهای غربی است اظهار داشت: آنها بنا دارند این موضوع را دنبال کرده و سپس با طرح آن در شورای امنیت بتوانند قطعنامه دیگری ضد ایران صادر کنند.

مشاور مقام معظم رهبری صدور قطعنامه جدید علیه ایران را محتمل دانست.

وی همچنین با یادآوری اهانت رییس دانشگاه کلمبیا به رییس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: صرفنظر از آنچه در آنجا گذشت، تمامی نیروهای آمریکایی و صهیونیسم جمع شدند تا به رییس یک کشور اسلامی اهانت شود، البته نتیجه عکس گرفتند.

ولایتی گفت: تمامی رسانه‌های منطقه متعلق به کشورهای مختلف، یکپارچه در مقابل این تهاجم آمریکایی‌ها به نفع ایران موضع‌گیری کردند.

وی افزود: اگرچه این واقعه حادثه سختی بود اما این خاصیت را داشت که مسلمانان در روز حادثه یکپارچه می‌شوند.