همشهری آنلاین: محققان دانشگاه کلمبیا موفق به ارایه مدلی شدند که نشان می‌دهد کاهش انتشار سوخت‌های فسیلی و بهبود تلاش‌ها در راستای سازگاری و انطباق با گرما، منجر به کاهش تلفات ناشی از گرمای هوا می‌شود.

به گزارش ایرنا، مطالعه این محققان نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوا در دهه 2080 میلادی، منجر به مرگ و میر سه هزار و 331 نفر در سال در ماه‌های گرم تابستان در نیویورک می‌شود.

مدل ارائه شده بر مبنای رشد جمعیت، کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای و انطباق ساکنین با گرما از طریق تجهیزات سرمایشی و تهویه مطبوع است.

این مطالعه نشان می‌دهد هزار و 779 مرگ سالانه ناشی از گرما با دو عامل کنترل گازهای گلخانه‌ای و افزایش سازگاری و انطباق با گرما از طریق تجهیزات تهویه مطبوع و عوامل مشابه، قابل اجتناب است. همچنین افزایش سازگاری و انطباق با گرما می‌تواند جان هزار و 198 نفر را در سال نجات دهد.

محققان معتقدند که تغییرات آب و هوا در سال‌های آینده سبب می‌شود تعداد و شدت روزهای گرم افزایش یابد؛ اما می‌توان اثرات مخرب آن را با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انجام اقدامات لازم برای انطباق با گرما و سازگاری بیش‌تر، کاهش داد و تلفات کم‌تری داشت.

طراحی ساختمان‌ها با سقف انعکاسی، کاشت درختان، نصب سیستم‌های هشداردهنده گرمای بیشتر از حد مجاز و استفاده از تجهیزات تهویه مطبوع در سطح شهر از جمله اقدامات افزایش انطباق و سازگاری با گرما هستند.

نتیجه این تحقیقات در نشریه Environmental Health Perspectives منتشر شده است.