همشهری آنلاین: محققان دانشگاه کلمبیا موفق به ارایه مدلی شدند که نشان می‌دهد کاهش انتشار سوخت‌های فسیلی و بهبود تلاش‌ها در راستای سازگاری و انطباق با گرما، منجر به کاهش تلفات ناشی از گرمای هوا می‌شود.

ارایه مدلی برای کاهش تلفات ناشی از گرما

به گزارش ایرنا، مطالعه این محققان نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوا در دهه 2080 میلادی، منجر به مرگ و میر سه هزار و 331 نفر در سال در ماه‌های گرم تابستان در نیویورک می‌شود.

مدل ارائه شده بر مبنای رشد جمعیت، کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای و انطباق ساکنین با گرما از طریق تجهیزات سرمایشی و تهویه مطبوع است.

این مطالعه نشان می‌دهد هزار و 779 مرگ سالانه ناشی از گرما با دو عامل کنترل گازهای گلخانه‌ای و افزایش سازگاری و انطباق با گرما از طریق تجهیزات تهویه مطبوع و عوامل مشابه، قابل اجتناب است. همچنین افزایش سازگاری و انطباق با گرما می‌تواند جان هزار و 198 نفر را در سال نجات دهد.

محققان معتقدند که تغییرات آب و هوا در سال‌های آینده سبب می‌شود تعداد و شدت روزهای گرم افزایش یابد؛ اما می‌توان اثرات مخرب آن را با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انجام اقدامات لازم برای انطباق با گرما و سازگاری بیش‌تر، کاهش داد و تلفات کم‌تری داشت.

طراحی ساختمان‌ها با سقف انعکاسی، کاشت درختان، نصب سیستم‌های هشداردهنده گرمای بیشتر از حد مجاز و استفاده از تجهیزات تهویه مطبوع در سطح شهر از جمله اقدامات افزایش انطباق و سازگاری با گرما هستند.

نتیجه این تحقیقات در نشریه Environmental Health Perspectives منتشر شده است.

کد خبر 338123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha