حسن رضایی مدیرکل روابطعمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این مطلب افزود: شناخت و مدیریت افکار عمومی به عنوان یکی از محورهای فعالیت روابطعمومیها میبایستی مورد توجه قرار گیرد و روابطعمومی حرفهای باید بداند افکار عمومی به عنوان یکی از عوامل موفقیت و یا شکست سازمان نزد مخاطبان و افکار عمومی، از اهمیت ویژهای برخوردار است و مدیران و کارشناسان روابطعمومی میبایستی قادر باشند به درستی به وظایف خود در جهت مدیریت آن عمل کنند.
وی ادامه داد: مدیران روابطعمومی باید در بحث افکار عمومی، دارای اطلاعات و دانش وسیعی باشند و بدانند که افکار عمومی چیست، چگونه تشکیل میشود و به چه شکل تغییر مییابد و از همه مهمتر این که قادر باشند افکار عمومی را برای مدیران ارشد و تصمیمگیرندگان سازمان خود تحلیل کرده و آنان را در سیاستگذاریهای کلان سازمان راهنمایی نمایند.
رضایی گفت: یکی از مولفههای حرفهایگرایی در روابطعمومی شناخت دقیق، منطقی و تخصصی رسانهها و شیوههای تبلیغاتی و نیز هنر بکارگیری آنان با استفاده از روشهای نوین و علمی بهمنظور نفوذ در افکار عمومی و شکلدهی آن در راستای انتفاع و پیشبرد اهداف سازمان و جامعه است و امروزه سیاستمداران با هدف جلب آرای مردم، اقتصاددانان و تجار، با هدف شناخت بازار و تنظیم برنامههای تولید و فروش، جامعهشناسان با هدف شناخت گرایشها و رفتارهای مردم و مدیران برای کسب اطلاعات و اخبار مورد نیاز سازمان خود علاقهمند به شناخت و سنجش افکار عمومی هستند تا رفتار اجتماعی مخاطبان را پیشبینی کرده و بر اساس آن به تعیین استراتژی یپردازند.
مدیرکل روابطعمومی بنیاد مسکن در پایان و در خصوص نقش رسانههای نوظهور و تبلیغات در شناخت افکار عمومی گفت: هرچند افکار عمومی از دیرباز مورد توجه بوده اما با به وجود آمدن رسانههای نوین و به خصوص توسعه روزافزون آنها، نقطه عطفی در شکلگیری، بروز، ظهور و گسترش شناخت افکار عمومی ایجاد شده است و باور عمومي بر اين است که رسانهها به عنوان مهمترين عامل شکلدهي به افکار عمومي دارای نقشی انکارناپذیر میباشند و در این میان تبلیغات نیز به عنوان یکی از وسایل موثر بر شکلدهی و جهت بخشی افکار عمومی از اهمیت خاص و ویژهای برخوردار است.
لازم به ذکر چهارمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی شهریورماه سالجاری با محورهای حرفهایگرایی در روابطعمومی؛ اصول و مبانی، تکنیکهای ارتباطات خلاق، مدیریت تحلیل و پایش افکار عمومی، مدیریت هویت برند و تشریفات نوین برگزار خواهد شد.
علاقمندان به این کنفرانس میتوانند با مراجعه به سایت i-pr.ir و یا تماس با شماره تلفن 88807453، نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.